Flagger dere i dag?

Morellskatten

Gift med forumet
Februarlykke 2015
Septemberhjertene 2018
Her er jeg litt flau for at vi ikke gjør det... Jeg kan ikke heise flagget, og mannen glemte det før han gikk på jobb. Jeg ser ca 40 hus rundt i nabolaget, og kun 2 av dem flagger...
Skal definitivt få mannen til å lære meg hvordan man gjør det!

Er det offentlig flaggdag i dag?
Jeg er super elendig på det me å heise flagge! Glemmer det av hele tiden! Gla mannen min skal være hjemme 17 mai, enn så blir sikkert ikke flagge heiset den dagen heller :p

June anette skrev:
Jeg er super elendig på det me å heise flagge! Glemmer det av hele tiden! Gla mannen min skal være hjemme 17 mai, enn så blir sikkert ikke flagge heiset den dagen heller :p

Er 8. mai jo! Frigjøringsdagen! Mannen prøvde å forklare meg på sms hvordan man gjør det, men jeg tror jeg står over denne gang - tryggest at han overvåker, ellers kunne det blitt pinlig med flagget bom fast på halv stang eller noe... Jeg klarer heller ikke å skjønne hvordan de får til å feste flagget og heise det uten at de trakker på det/sleper det i bakken. Men mannen er tidligere offiser, så han er god på det - og har lært det bort endel ganger også ;)

Har du sjekka om du bare har "hekter" på flagg og line? For om du har det klarer du å heise flagget.

Her forsvant vi ut døra lenge før kl. 8, så flagget har ikke kommet opp. Har vimpel oppe hele tiden, får funke i dag. Kanskje jeg heiser flagget når jeg kommer hjem.

Kallenavn ikke valgt skrev:
Har du sjekka om du bare har "hekter" på flagg og line? For om du har det klarer du å heise flagget.

Her forsvant vi ut døra lenge før kl. 8, så flagget har ikke kommet opp. Har vimpel oppe hele tiden, får funke i dag. Kanskje jeg heiser flagget når jeg kommer hjem.

Hørtes ikke sånn ut på mannen når han forklarte ihvertfall, det var noe knyting og noe greier... Best å la det bero... ;)

Har bare balkongflagg, men flagger ikke. For en 6 uker gammel baby skal begraves her i dag. Så føler det blir feil å flagge.

Nei, for da vi flagget 1. mai blåste det så mye at festet til balkongflagget vårt knakk, og vi måtte ut og lete etter flagget. Fant det til slutt, men vi må nok kjøpe nytt.

Jeg flagger. Både for frigjøringsdagen og for min bursdag :)

Trine25 skrev:
Har bare balkongflagg, men flagger ikke. For en 6 uker gammel baby skal begraves her i dag. Så føler det blir feil å flagge.

Det forstår jeg...

Kleo79 skrev:
Jeg flagger. Både for frigjøringsdagen og for min bursdag :)

Grattis med dagen Kleo

Hadde jeg husket å henge det ut skulle jeg gjort det, men det var litt mye armer og bein idag tidlig.
Hurra for alle dere som husket det!

LittleMonkey skrev:
Nei, vi har ikke flagg..

Morellskatten skrev:

June anette skrev:

Er 8. mai jo! Frigjøringsdagen! Mannen prøvde å forklare meg på sms hvordan man gjør det, men jeg tror jeg står over denne gang - tryggest at han overvåker, ellers kunne det blitt pinlig med flagget bom fast på halv stang eller noe... Jeg klarer heller ikke å skjønne hvordan de får til å feste flagget og heise det uten at de trakker på det/sleper det i bakken. Men mannen er tidligere offiser, så han er god på det - og har lært det bort endel ganger også ;)

ÅÅ, viste ikke at det var den 8 i dag en gang.. :p  Jeg har prøvd å henge opp flagge en gang hos bestefarn min, men etter å ha mistet det i bakken 3 ganger, fordi flagge skle av skuldra mi ble jeg forvist inn igjen! Han blir forbanna om man mister det i bakken fant jeg ut!

Jepp, her er flagget oppe :)

Back
Topp