Flagg på 17mai.

MissAugust

Gift med forumet
Hva tenker dere? Bare norske flagg på 17.mai eller alle slags flagg?

Jeg tenker at siden d er Norges nasjonaldag, d er Norge som feires så er d for meg naturlig å bruke d norske flagget. De fleste innvandrere syns også d er naturlig å bruke d norske. D er integrering for meg at nye landsmenn deltar i landets feiring med d norske flagget. Men d er meg:)

Synes faktisk det er synd at flaggdebatten skal dukke opp hvert år..

Jeg er for at det norske flagget skal vaie overalt denne dagen, men,jeg har sett flere ganger innvandrere som har hatt norsktflagg og sitt nasjonsflagg. Ser faktisk ikke noe galt i det. Ei som skrev tidligere at det samiske flagget var helt greit siden det er norskt det også, men, det samiske folket har jo også sin egen dag, hvorfor er det forskjell?

Hvis du tenker på den debatten som har gått rundt omkring, så synes jeg at folk burde være mer kildekritisk. Det ble linket til en høyreekstrem gruppes forvridning av sannheten. At noen barn fargelegger det norske flagg på den ene siden av papirflagget sitt, og sitt hjemlands flagg på den andre siden, det har jeg ingen problemer med. 17 mai er for å feire vår grunnlov. Vår kamp for uavhengighet og frihet. Vi bor i et flerkulturelt Norge, noe som også skal gjenspeile seg i barnetoget. For meg så er drakter fra andre kulturer blandet med bunader et fint syn på 17. mai. At barn er stolte av sin flerkulturelle bakgrunn er også fint. Tror imidlertid IKKE at det er grunn til å bekymre seg. I denne nasjonalistiske onanien av en feiring, så tror jeg ikke du kommer til å oppleve en flust av flagg fra andre nasjoner.

Er ikke slik at je irriterer meg over andre flagg eller no slik altså, så sterkt føler je ikke d ene eller d andre. Men je tenker at hadde je f.eks skulle feira Sveriges nasjonaldag,så hadde je ikke hengt opp norsk flagg.. Enig m deg Bodilmor at d er synd m debatten år etter år

Back
Topp