Fløy gatelangs i natt

mari1976

Elsker forumet
Vi har lenge slitt med nattesøvnen til Marius, men i går tok det helt av. Prøvde å legge han i 9-tiden (vet at det er sent, men det er et av forsøkene på å få han til å sove mer sammenhengende siden han våkner stort sett hver time hele natten). Etter ca 20 min sovnet han og sov i 10 minutter. Brukte ca 20 min på å få han til å sove igjen og denne gangen sov han i 15 minutter. Så prøvde jeg å få han til å sove igjen og han sov ca 10 min denne gangen også. Etter det var det helt umulig å få han til å sove igjen. Sto opp og ga han mer grøt siden han ikke spiste så mye som han pleier første gangen. Han spiste litt, men virket ikke særlig sulten, så var det pupp også prøve å få han til å sove igjen. Han fortsatte å skrike og skrike og skulle i hvertfall ikke sove. Vi samsover, så han ligger inntil meg og sover. Skriker ikke fordi han er ensom ihvertfall :-) Da var det bare å kle på seg, finne frem vognen og ta med hundene og Marius på trilletur. Gikk gatelangs fra ca 2350 til 0030. Han sovnet etter ca 15 minutter og da vi kom inn igjen var det lettere å få han til å sove da. Huff, håper ikke dette har tenkt til å fortsette :-(

uff kjedelig da :( håper natten i natt blir bedre.[:D]
(legging kl 9 er ikke sent,da pleier lillegutt og legge seg.20.30.21.00)

Uff... Vi hadde det litt lignende her en periode. Gikk til kiropraktor. Snuppa hadde stramme ryggmuskler siden hun ble dratt ut med sugekopp. Kiropraktoren masserte opp musklene, og det hjalp masse på nattesøvnen (og dagsøvnen). Hun sov ikke fordi hun hadde vondt stakkars. Det ble sånn da hun vokste, fordi ryggmusklene hang ikke helt med. Håper dere finner ut av det og at det blir bedre snart. Klem [:)]

Uff.. hørtes ikke noe arti ut neei..

vi bruker legge Lillemann mellom kl. 20.00- 23.00.. de fleste gangan etter 21.30..

så det ble letter å legge han først i vogna så i senga?.. hm..

Her har vi prøvd å venne han til å sove i sin egen seng, å da sovner han etter 20 min etter skriking, å så søv han urolig til klokka. 01.00 ca.. (Våken hver halv time)..

men i det siste har vi lagt han i vår seng å da bare vrir han seg litt, så sovne han medEngang..[8|][;)]

Hååper det årner seg for deres lille Marius.,. Å at han snart får til å bare sovne lett på kvelden[:)]

Høres utrolig slitsomt ut 

Vi har også hatt en gutt som har våknet nesten hver time hele natta, og en blir helt utslitt.
Og en prøver alt.
-Ut av min seng og i egen seng og rom -  ingen forandring
-Tilbake i min seng- Ingen forandring, men kortere vei for meg å putte inn smokk
-Mere mat, får nå 3-4 måltider fast føde hver dag-  ble noe bedre i perioder, men ikke i lengden
-For varm/kald/lyst/mørk?  alt er jo som på dagen, så skal ikke være noe forskjell
-Slutte å gi pupp på natta- Siden han ikke spiste men bare tok et par smatt før han sovnet på puppen er det ikke sult som vekker han. Ingen forandring.
Men i natt sov han fra 12-5 uten at noe var anderledes  [:-]  Så plutselig en dag så sover han nok lille marius også skal du se!

Det at han har blitt ekstra urolig nå kan jo også være en reaksjon på at du har begynt å jobbe igjenn, for alle store omveltninger kan påvirke på nattesøvnen. Det han ikke får av mammakos på dagen tar han på natten istedet.
Ikke helt sammenlignbart, men da storesøster startet i bhg ved 1 år begynte hun i en periode å våkne på natten igjenn, men det roet seg etter et par uker og den nye hverdagen var blitt nettopp hverdag. de er utrolig tilpasningsdyktige de små.

Du har garantert vert inne å lest, men legger ved link alikevel til http://www.sovlillebaby.com/hyppig.htm

Øsnker alle en god natts søvn! 

Uff ja føler med deg[:(][:(] Ikke gøy når de ikke vil sove på kvelden. Vi hadde det og sånn. Til slutt bestemte jeg og mannen oss for en tid vi ville ha kveld og la han til samme tid hver kveld. Det var mye skriking ja, men vi holdt ut og etter en uke skjønte han det. Han fikk ikke komme ut av rommet etter kl. 20.00 og vi gikk bare inn med gjevne mellomrom å ga han smokken og roet han ned. Han skrek i flere timer hver kveld[:)], men det så verd det nå[:)]

Marius har holdt på slik i 3,5 mnd nå, så jeg tviler på at det er det at jeg har begynt å jobbe. Kommer nok ikke til å la han skrike i minuttevis. Det klarer jeg bare ikke, ikke før jeg vet at Marius er helt frisk og ikke har vondt noe sted i hvertfall også må han bli litt større først. Våkner heller 1 gang pr time :-) Takk for tips uansett!!

Back
Topp