Flåttbitt

My_

Elsker forumet
Jeg ble bitt av et insekt i dag. Begynte med en liten prikk og nå er det en rund rød flekk på str med et kronestykke. Det svir men klør ikke også er det helt varmt. Skjønner ikke hva det kan være for et myggstikk er jo ikke sånn. Så jeg googlet og kom frem til flåttbitt. Men suger ikke den seg fast og ikke bare biter og stikker av? Og er det mulig og få flåttbitt nesten midt i sentrum på østlandet? Det må ha skjedd mens jeg fylte bassenget til ungene med vann

Kan den falle av uten at jeg merker at jeg blir bitt før svien og utslettet kommer?

flåtten sitter jo som oftest til den er så full at den detter. det tar jo flere dager.. 

en på jobben min ble bitt av flått... flåtten hang ikke igjen, hun fikk en rød ring, sånn du ser på bildene hvis du googler... Hun dro til legen, tok noen blodprøver... Hun følte seg også litt uvel en stund.. småsvimmel, vondt i kroppen... litt sånn influensaaktig bare ikke like intenst..

Flåtten kan dette av. Samborene min ble bitt av flått og fikk beskjed at om det ble en rød ring rundt bittstedet måtte han kontakte lege for å sjekke seg for Borelia. Kan få behandling mot det.

Jeg ser ikke noe bitt i det hele tatt. Er en rød svær flekk på str med en mynt også ser det liksom ut som et brannmerke og det svir noe inni H....

Syns det høres ut som kleggbitt. Det pleier å bli temmelig varmt og hoven, men ufarlig.

Back
Topp