Flått :(

Vi har rukket å plukke flere hundre flått fra hundene så langt i år.. Mista tellinga etter 75 på den ene hunden her om dagen, til tross for piller. Oppvokst i værste flåttland på Sørlandet, men blir aldri imun - det er så himla ekkelt!

Å himmel, stakkars deg[emoji13][emoji13][emoji13]

Vi fikk en på ene hunden. Svær sak. Hadde store problemer å måtte få hjelp[emoji23] Den hadde blitt stor av blod seff. Forferdelig. Fått tabletter nå. Ikke sett noe på barna enda :)

Her er det mest bikkja vi har pleid å plukke dem av, og hun er jo ikke mer.

Men takk for påminnelsen. Flått-sjekk må inngå i kveldstellet.
Ja, har faktisk ikke hatt flått inne etter at hunden døde

Heldige du![emoji28]
Her plukkes det på barn og voksne hvert år![emoji30][emoji33]
Har selv opplevd bare en gang på meg også [emoji23] Men den gangen var det rød ring rundt og pencilinkur og full pakke derimot [emoji56][emoji23]

Jo takk, her er det flåttsjekk med i kveldsstellet allerede [emoji28] selv om ungen er bare 9 mnd.. de voksne sjekkes også selvfølgelig. Katta har flåttbånd, men det stopper ikke krypa fra å sitte i pelsen hans og bli med inn, bare fra å bite seg fast. Og her, i en kommune med en av Norges største bestander av hjortedyr.. Vi har myye flått. Men gjør meg ikke så mye av dem, knipser de vekk hvis de kryper nært, fjerner de hvis de har bitt seg fast på mennesker eller dyr.

Fant den store flåtten liggende på gulvet forje uke, hadde falt av hunden, må få gitt han tablett fort :meh:

Her kryr det åpenbart av dem

Vi har hatt et lite pinnsvin som pasient i et par dager nå og hun hadde 40+ flått. Og noen falt av her. Så vi har fått stifte bekjentskap med dem

Har lært nå at de skal brennes. For skipper man dem vekk. Slenger fra seg døde ute eller lignende. Kan der være larver i den som kommer ut etter noen uker og er mange mange .inntil 200 nye flått.

Æsj!

Hvordan fjernet du den?
Vi har i alle fall flåttfjerner. Kjøpt på apoteket.

Ser ut som baksiden på en hammer på en måte. Så trer man den inn mellom huden og flåtten og vrir den ut.

O tom eller noe sånn heter den. Det finnes i pinsettform også. Det har vi hatt men det er ikke så lett i bruk

Jo takk, her er det flåttsjekk med i kveldsstellet allerede [emoji28] selv om ungen er bare 9 mnd.. de voksne sjekkes også selvfølgelig. Katta har flåttbånd, men det stopper ikke krypa fra å sitte i pelsen hans og bli med inn, bare fra å bite seg fast. Og her, i en kommune med en av Norges største bestander av hjortedyr.. Vi har myye flått. Men gjør meg ikke så mye av dem, knipser de vekk hvis de kryper nært, fjerner de hvis de har bitt seg fast på mennesker eller dyr.

Grøss[emoji30] de er jo så ekle!

Tok en av mellomste i går og en i dag tidlig.

Her kryr det åpenbart av dem

Vi har hatt et lite pinnsvin som pasient i et par dager nå og hun hadde 40+ flått. Og noen falt av her. Så vi har fått stifte bekjentskap med dem

Har lært nå at de skal brennes. For skipper man dem vekk. Slenger fra seg døde ute eller lignende. Kan der være larver i den som kommer ut etter noen uker og er mange mange .inntil 200 nye flått.

Nå får jeg mareritt i natt[emoji30]

Back
Topp