Flått...

Urflisa

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Febbisbebbis'18
Nå merker jeg ulempen med katt! Har to katter og de hadde hver sin flått.. Vi er jo bare i midten av april!! :o
Nå blir det hard sikkerhetskontroll for å komme inn fremover. Fysj..
Noen som har god/dårlig erfaring med noe flåttmiddel?

Uff.. jeg har hørt at lavendelolje funker. Vil fraråde kjemiske preparater.

Uff.. jeg har hørt at lavendelolje funker. Vil fraråde kjemiske preparater.
Oj? Jasså! Hva gjør man med den, da? :p jeg har tenkt på sånn bånd, men det finnes kanskje bare til hunder? Dumt om de skal sette seg fast også.. Skummelt med flått og baby!

Usj, har ikke tenkt på det - men bør kanskje gjøre det.. Tenkte jeg skulle forhøre meg neste gang jeg plukket opp ormkur

Oj? Jasså! Hva gjør man med den, da? :p jeg har tenkt på sånn bånd, men det finnes kanskje bare til hunder? Dumt om de skal sette seg fast også.. Skummelt med flått og baby!
Vet ikke, men det båndet kan kanskje sette seg fast i ting. Tror oljen gnis i pelsen:)

Usj, har ikke tenkt på det - men bør kanskje gjøre det.. Tenkte jeg skulle forhøre meg neste gang jeg plukket opp ormkur
Kan nok være lurt! Skumle dyr!! Den ene katten vår hadde flått HVER gang han kom inn forrige sommer.. Jeg fikk en i navelen!

Kan nok være lurt! Skumle dyr!! Den ene katten vår hadde flått HVER gang han kom inn forrige sommer.. Jeg fikk en i navelen!
Usj! Jeg hadde den ene katten to stk i fjor - veldig ekkelt å fjerne :/

Usj! Jeg hadde den ene katten to stk i fjor - veldig ekkelt å fjerne :/
Fjerner du med fingrene? Jeg har en genialsak som heter flåttlasso! Veldig enkel å bruke :D anbefaler den på det varmeste. Tror jeg kjøpte den på en dyrebutikk her, men bør jo finnes i Norge også.

Fjernet med pinsett sist, men flåttlasso høres veldig praktisk ut! Skal sjekke i dyrebutikken nestegang :)

Fjernet med pinsett sist, men flåttlasso høres veldig praktisk ut! Skal sjekke i dyrebutikken nestegang :)
Ja, gjør det! Den er gull! Jeg turte ikke ta med fingrene, og klarte ikke med pinsett :p

Har veldig god erfaring med det flåttmiddelet jeg kjøpte på apoteket i sverige, ikke hatt en eneste flått dem mnd vi har det pp

Husker hundene til svigers fikk en tablett i fjor som funka som bare det (min var da ennå for ung for det) da satt flåttene seg ikke på dem. Kanskje det finnes til katter også?

Har veldig god erfaring med det flåttmiddelet jeg kjøpte på apoteket i sverige, ikke hatt en eneste flått dem mnd vi har det pp
Det hørtes nære og fint ut! Får høre om de har det. Orker ikke ta flått hver dag.. Takk for tips!

Husker hundene til svigers fikk en tablett i fjor som funka som bare det (min var da ennå for ung for det) da satt flåttene seg ikke på dem. Kanskje det finnes til katter også?
Ja, det kan hende! Men har dårlig erfaring med å gi de tabletter.. De bare spyr de opp igjen :(

Vet du hvor de fikk tak i det? :-) har brukt flåttmiddel til nå, men å bare gi en tablett hørtes jo veldig enkelt og greit ut :-)

Vet du hvor de fikk tak i det? :-) har brukt flåttmiddel til nå, men å bare gi en tablett hørtes jo veldig enkelt og greit ut :-)
Hos dyreklinikk, var nytt i fjor eller forfjor. Men svigers sa det funka kjempe bra :)

Ja, det kan hende! Men har dårlig erfaring med å gi de tabletter.. De bare spyr de opp igjen :(
Hos svigers gikk det kjempe, delte den ned og ga med leverpostei tror eg, funka fint :) vi skal bruke den nå også :)

Back
Topp