Flått

Fire-må-det-være!

Glad i forumet
Er noe svineri!! Måtte plukke årets andre flått i dag, av 2-åringen min :-( Synes ikke det er noe gøy jeg, langt fra hysterisk altså - men synes bare flåtten er et utrolig UNØDVENDIG kryp...!
Hadde selv en for bare noen dager siden, er ganske mye flått her omkring - men vi kan ikke la oss hemme heller av den.. Kanskje jeg bør kjøpe en geit, så den kan holde unna kratt - og dermed minske flåttbestanden?? ;-P

Hehe, skjønner deg godt. Jeg gikk tur engang og fant 12 flått rundt omkring på meg selv etterpå.
Men jeg er heldigvis ikke hysterisk heller. Av alle flått jeg har hatt og alle jeg kjenner som har hatt har ingen blitt syke. Hørte om en på hytta som visst har fårr borreliose, men det er jo lett å behandle med en antibiotikakur, så det skremmer meg ikke akkuratt :P

Men enig i at det er iriterende å måtte sjekke over kroppen for såå pirke dem bort :P

Ungene like forsåvidt denne flått-letingen da, hehe.. De synes det er litt ekstra kos på kvelden, og bading/dusing hver kveld er visst heller ikke å forakte;)

Jeg er kjempe redd den flåtten jeg altså :p Vet egentlig ikke hvorfor da... emoticon

Back
Topp