Fjord /i fjor

Kengu

Forumet er livet
VIP
Vet du forskjellen på fjord og i fjor? Klarer du å skrive de korrekt?
Jeg synes det er så utrolig mange som ikke klarer det , ser feil hver eneste dag.

Ja, en av de skrivefeilene jeg bare ikke forstår hvordan man kan bomme på!

Ja, kan det og jeg er dansk:laughing002

Jeg vet forskjellen ja. Men synes ikke det er noe merkeligere enn at folk blander vært og vert.
Jeg synes egentlig det merkeligste er når man hele tiden skrivet "ett" men egentlig mener "et".
Når det er sagt dømmer jeg ikke hardt på forum, da jeg selv egentlig ikke pleier å ha skrivefeil, men mobilen min retter ord til å få orddelingsfeil og det fort blir feiltasting også :p

Jeg vet forskjellen ja. Men synes ikke det er noe merkeligere enn at folk blander vært og vert.
Jeg synes egentlig det merkeligste er når man hele tiden skrivet "ett" men egentlig mener "et".
Når det er sagt dømmer jeg ikke hardt på forum, da jeg selv egentlig ikke pleier å ha skrivefeil, men mobilen min retter ord til å få orddelingsfeil og det fort blir feiltasting også :p
Er ikke forum jeg ser det mest på faktisk.

Beskymre, skjekke:rolleyes: Synes det er verre med holdningen til folk når det gjelder masse skrivefeil. De driter i det, men skjønner ikke at de ofte lærer barna sine akkurat de samme feilene de selv har. Ser at familien til samboer har akkurat de samme skrivefeilene. Sånne tullete skrivefeil voksne folk ikke burde ha. Eller skal jeg skrive «voksene»:rolleyes:.

Bøker eg bruker på studiet, har "å" og "og" feil. Andre feil eg leser er "lengere" istedenfor lenger. Og ein del andre feil også.

Beskymre, skjekke:rolleyes: Synes det er verre med holdningen til folk når det gjelder masse skrivefeil. De driter i det, men skjønner ikke at de ofte lærer barna sine akkurat de samme feilene de selv har. Ser at familien til samboer har akkurat de samme skrivefeilene. Sånne tullete skrivefeil voksne folk ikke burde ha. Eller skal jeg skrive «voksene»:rolleyes:.
Ja, den voksene har jeg sett blir mer og mer utbredt. Er det dialekt ?

Jeg blir gal av alle som ikke klarer å bruke "i forhold til" riktig:p Altfor mange bruker det i stedet for "med tanke på".

Ja det vet jeg forskjell på.

Synes det blir mer og mer skrivefeil i det norske skriftspråket...

Har ei på 7 år som er opptatt av å skrive riktig. Tilogmed hun er nå opptatt av om det skal være og eller å i setninger hun skriver.
Og hun kan ha færre skrivefeil enn voksne faktisk...

Back
Topp