Fjernet visdomstann..!

Traxzara

Forelsket i forumet
Var og fikk opprert ut en visdomstann nede i går... Gjorde sinnsvakr vondt i halve ansiktet i går, og hadde virkelig trodd det skulle bli bedre i dag.. Den gang ei..! Er så sinnsvakt vondy i dag også! Føler jeg går rundt i min egen verden hele tiden..

Noen andre som har fjernet visdomstenner nede?? Og hvor lang tid gikk det før smertene ble bedre egentlig?

Fjernet visdomstennene når jeg var 15. Men da hadde de ikke kommet opp enda da, så det var jo mer som en operasjon. Så hevelsen gikk ikke ned før 2 uker etter, og jeg levde på flytende noen uker.

når jeg opererte vekk den ene visdomstannen nede hadde jeg vondt i litt over en uke. Det er veldig fælt.. Og nede er visst værst, for kjeven er visst ikke så "myk" der. Jeg stappa innpå med 600mg ibux og 500mg paracet jeg. 

Uff... Er jo operert ut denne her og.. Den car ikke vokst noe særlig ut nemlig! Hadde virkelig håpt at det skuøøe bli bedre i dag. Fikk kun fire 600 mg ibux av tannlegen da.. Og synes ikke det hjalp så veldig med en sånn... Men hjalp litt med to 200 g ibux og en 500 g paracet..

Men hvor ofte kan man egentlig ta smertestillende? Føler at etter to tre timer så begynne det å gjøre vondt igjen nemlig...

ORIGINAL: Traxzara

Uff... Er jo operert ut denne her og.. Den car ikke vokst noe særlig ut nemlig! Hadde virkelig håpt at det skuøøe bli bedre i dag. Fikk kun fire 600 mg ibux av tannlegen da.. Og synes ikke det hjalp så veldig med en sånn... Men hjalp litt med to 200 g ibux og en 500 g paracet..

Men hvor ofte kan man egentlig ta smertestillende? Føler at etter to tre timer så begynne det å gjøre vondt igjen nemlig...

jeg fikk resept på en hel krukke med ibux jeg.: Hvis jeg husker rett kunne du ta den ibuxen 4 ganger i døgnet. Det funka best når jeg blanda med paracet. Så du kan jo teknisk sett ta 3x200mg ibux + 1x500mg paracet.

Også hadde jeg en kald klut som jeg stappa i frysern som jeg holdt utenpå kinnet.. det var deilig, hjalp på hevelsen [:)]

god bedring! visdomstenner er  no dritt! [:'(]

ORIGINAL: Ulve~Mamma

ORIGINAL: Traxzara

jeg fikk resept på en hel krukke med ibux jeg.: Hvis jeg husker rett kunne du ta den ibuxen 4 ganger i døgnet. Det funka best når jeg blanda med paracet. Så du kan jo teknisk sett ta 3x200mg ibux + 1x500mg paracet.

Også hadde jeg en kald klut som jeg stappa i frysern som jeg holdt utenpå kinnet.. det var deilig, hjalp på hevelsen [:)]

god bedring! visdomstenner er no dritt! [:'(]

Såpass ja!! Skjønner tannlegene gjør litt forskjellig ja.. Takk for det! Skulle gjerne ha vært foruten denne smerten!! Spesielt med en hyperaktiv liten gutt ved Siden av meg i senga!

jeg har fjernet alle mine 4,og bare en av dem var halvveis framme,de andre ble skjært fra,og den ene lå feil[&:]
jeg var blå nedover halsen etter begge tennene nede,og vondt i to dager var det vel. noe skit,men akk så godt når det er over[:D]

Stakkars deg, det er så inni hampen vondt det der[:'(] Jeg har operert ut en nede og en oppe (nede er MYE værre enn oppe!). Når de opererte ut den nede så var det kjempevondt i tre dager, så snudde det. (SORRY... men det er iallefall helt normalt at det er vondt enda.) Men pass på at det ikke blir betennelsesvondt. Jeg fikk resept på pinex forte, det hjalp ganske bra. Men ikke vent for lenge mellom at du tar de, for blir det først kjempevondt er det vanskelig å snu det. Også er det viktig å skylle med corsodyl!

Goooo bedring[:)]

Jeg har operert ut og jeg så ut som Lina i Emil når ho hadde tannverk... Så helt jævelig ut.. og drit vondt... tok en pinex forte for å sovne på kvelden... var sånn i 3 dager..! [&:] God bedring.. Føler med deg.....

Takk alle i hop:-) har hatt sinnsyke smerter i hele dag.. Spesielt nå i ettermiddag.. Men i halv åtte tiden fikk jeg snakket med tannlegen igjen og da fikk jeg em resept på paralgin forte av han, som min svigerfar var grei å hente til meg:-)

Nå føler jeg meg iallefall litt bedre og håper at disse tablettene kan holde smertene i sjakk til de er over.. Heldigvis blr mannen hjemme med oss i morgen!

Natta jenter:-)

Back
Topp