Fjerne mandler...erfaringer??

jedbj

Andre møte med forumet
Min datter på 4,5 år skal fjerne mandlene, polypper og sette dren i ørene på tirsdag. Vet hun skal ta det rolig i 14 dager og at det kan bli ekstra ubehagelig ca 8-10 dager etter da skorpen løsner. Men hvor "syk" kan jeg regne med at hun blir? Er det snakk om sengeliggende? Operasjonen i seg selv er jo fort gjort, men er veldig spent på hva som venter i tiden etterpå.. Noen som har noen erfaringer å komme med? Vet at alle kan reagere ulikt, men likevel..
 
 
 
Jenta mi har hatt 3 operasjoner, den første gangen fjernet hun mandler + falske mandler, hadde veldig vondt i halsen etter det, spiste ikke noe på lang tid, men kom seg etter en stund. :)
Andre operasjone, fjernet falsk mandel igjen, den hadde vokst ut. Da merket vi ikke at hun hadde operert engang, spurte etter is med en gang hun våknet, og var med på litt juleshopping noen timer etter. [8D]
Tredje gang fjernet hun den falske mandelen IGJEN, den hadde vokst ut en tredje gang, og satte inn dren i begge ører, også denne gangen merket vi ikke noe spesiellt på henne, og hun var en liten tur i bhg dagen etter, med meg som ledsager selvsagt.
Det er nok å fjerne mandlene i halsen som er verst!!

Dette er ingen fasit, men siden vi har vært gjennom alle trinn, både oppdelt og samtidig, så ville jeg dele erfaringen. [:)]
Lykke til, det går som regel bra, og ja, det er fort gjort!! [;)]
 
Har ei datter som har vært operert for polypper og dren i ørene 4 ganger. Jeg merket ingenting til oprasjonen, ho var like aktiv med engang narkosen var gått ut, når de tar mandlene blir de gjerne litt mer syke og skal holdes i ro - så lett som det er å holde barn i ro [8|] Mine minste skal opereres for mandler, dren og polypper over sommeren og allerede nå har jeg fått beskjed om at når det skjer vil de få mindre immunforsvar enn de allerede har og at de skal holdes mest mulig i ro etter oprasjon(av mandler) for at såret ikke skal gå opp igjen, men stort sett så går dette veldig mye bedre enn vi foreldre tror [;)][:D][;)]
 
Back
Topp