Fjerne klistermerke

Nr3påvei

Forelsket i forumet
Noen som har et godt tips, er på siden av doen vår. Er ikke blitt fjernet siden det var nytt, så sitter ganske godt.

Hvis det er baderomsplater eller fliser de skal fjernes fra (altså ikke tapet eller strie), kan du bruke limvask/limtvätt eller neglelakkfjerner.

Men først kan du våte klistremerkene skikkelig med vann. Legg noen våte kluter over og la de lige en stund. Kan jo være vanskelig å gjøre dette uten å holde de, og i vårt tilfelle tapet vi opp noen tørre vaskekluter med solig tape og så sprutet jeg våt med flaske.
Når det meste er løsnet kan du skrape bort det meste og bruke sterkere saker for å få bort limet. Ikke sikkert du trenger det heller, du får se :-) 

Damp

Dollface skrev:
en våt klut med varmt vann...

Jeg syns kaldt vann fungerer mye bedre. Da løsnet mest mulig av limet med klistremerket, istenfor å løsne/oppløse seg og klistre seg til underlaget.

Når jeg skal ta av lapper fra syltetøyglass osv, så legger jeg de alltid i kaldt vann i vaskekummen, og etter noen timer kan jeg vanligvis bare flerre av alt i et stykke.
I varmt vann blir det bare klisset..

Plasterfjerner er GENIALT. Fikk endelig bort rester fra limet til maskeringstape med plasterfjerner. Kjøpes på apoteket.
Ellers er dampmaskin effektivt,eller varmt såpevann.

Back
Topp