Fjerne bart?

Aravis

Elsker forumet
Hva gjør dere damer for å fjerne barten dere har? (hvis det er noen som gjør det her, riktignok..)

Jeg har bestandig hatt bart, men fjerner den regelmessig nå. Heldigvis ikke den største barten, men nok til at den irriterer meg. 

Lurer litt på om det er noen som har prøvd Nair hårfjerningskrem i ansiktet? Ifølge noen gamle tråder jeg fant, så skal det være mulig å bruke denne. 

Tips? råd?

Før vokset jeg hos dama i senteret der du jobber. Nå bruker jeg hårfjerningskrem beregnet for ansikt. 

Veet voks strips for ansikt og bikinilinje tror jeg den heter...

Funker som gull, og gjør ikke vondt lenger heller!

Hvordan blir "barten" når den vokser ut igjen da med voks strips og hårfjerningskrem? Og hvor ofte må dere gjøre det?

voks skal være best for det, kjenner flere som vokser

Dette lurte jeg også på i dag! etter og ha sett de voks stripsa på tilbud i butikken.

bruker virkelig folk det? brukte weet  på leggene en gang. aldrig mer..svei jo som bare det!
Hadde aldrig turt å vokset ansiktet.

men det kommer vel en tid jeg blir desperat nok.

iiiik stakkars dame. Men helt ærlig...hva tenkte hun på?

zugaz skrev:
Hvordan blir "barten" når den vokser ut igjen da med voks strips og hårfjerningskrem? Og hvor ofte må dere gjøre det?

Jeg har vokset overleppen i snart 10 år nå.
Blir mindre for hver gang syns jeg. Er bare jeg som ser "barten" min nå tror jeg, ex'en min så ihvertfall ingenting uten å være heeelt nært, og han skjønte ikke hvorfor jeg bruker penger på voksing :P
Det er færre hår enn før, og de er mykere og tynnere. Før hadde jeg skikkelig barte-bart hvis det gikk for lang tid mellom hver voksing.
Jeg vokser hver 6 uke ca, hos hudpleier.
Bruker en hårveksthemmende krem mellom hver behandling.

zugaz skrev:

Den vokser ut myk og lys hos meg iallefall. Jeg har riktignok et par hår på hver side som er helt svarte(fusj!!!) men de napper jeg ut med pinsett før de får vist seg ordentlig..

Bruker epilator jeg.
Funker som gull, men helvete så vondt. Men blir bedre og bedre for hver gang da :p

Skal kjøpe voks strips idag da å prøve det. Har ganske mørke hår på overleppa som plager meg.. Og napping er ganske uaktuelt for min del

zugaz skrev:
Skal kjøpe voks strips idag da å prøve det. Har ganske mørke hår på overleppa som plager meg.. Og napping er ganske uaktuelt for min del

Bare vær forberedt på at det gjør ganske vondt første gangen. Men det blir bedre og bedre for hver gang! Nå tenker jeg ikke over det en gang! Lykke til!

IsThaBeth skrev:
Før vokset jeg hos dama i senteret der du jobber. Nå bruker jeg hårfjerningskrem beregnet for ansikt. 

hvor får du tak i det? (hårfjerningskrem til ansiktet, altså..) 

Og, hvor mye tar hun dama for å vokse? 

Veet har vel nettopp kommet med slike voks-strips som er beregnet kun for ansiktshår!

Aravis skrev:

IsThaBeth skrev:

150 kroner for voksing hos V. Hårfjerningskremen, du vet det parfymeriet i første etasje? De er eksperter på hårfjerning, har kjøpt den der. Kjempefin, og så kjøper en med en krem som forsinker veksten og hindrer at det sprer seg røde nupper. 

IsThaBeth skrev:

Aravis skrev:

IsThaBeth skrev:

150 kroner for voksing hos V. Hårfjerningskremen, du vet det parfymeriet i første etasje? De er eksperter på hårfjerning, har kjøpt den der. Kjempefin, og så kjøper en med en krem som forsinker veksten og hindrer at det sprer seg røde nupper. 

Ooh, de har det der ja!! Så smart! Husker du pris? Jeg skal jammen meg stikke innom der i morgen. 

Jeg tror det er bortimot femhundre for begge delene til sammen, men jeg har hatt mine i to år, så det holder lenge:) 

IsThaBeth skrev:
Jeg tror det er bortimot femhundre for begge delene til sammen, men jeg har hatt mine i to år, så det holder lenge:) 

Stemmer, da overlever jeg Men det fungerer bra, synes du? Jeg hater voksing, så ville gjerne finne noe annet. Mamma bruker epilator, men herreGUD så vondt det er. 

Aravis skrev:

IsThaBeth skrev:

Stemmer, da overlever jeg Men det fungerer bra, synes du? Jeg hater voksing, så ville gjerne finne noe annet. Mamma bruker epilator, men herreGUD så vondt det er. 

Fungerer lett og enkelt, jeg bruker det en gang i uka, ingen ubehag, og over på ti minutter

Jeg har bare en sånn lys dunbart som stort sett bare sees av meg. Jeg forsøkte sånne strips for overleppe en gang, og det fikk jeg kløe og utslett av.
Det var verken behagelig eller pent, så nå tar jeg en øyenbrynskniv (kjøpt kun for leppa) og drar over ca en gang per måned. Tar noen få sekunder :-)
"Barten" er like myk og lys som alltid.. Hår vokser innenfra, og man får ikke mer hårvekst av å barbere eller fjerne hår på annen måte. Det bare føles sånn ut ;-)

Back
Topp