Fjelltur

AndlinRB

Andre møte med forumet
Hei alle sammen. Jeg venter mitt første barn og har termin i slutten av oktober. Vi planlegger sommerferien og vil ha en langhelg på fjellet, kanskje gå hytte til hytte. De helgene det er snakk om er jeg ca 27-29 uker. Dere som har barn fra før, hva er deres erfaring med hiking så langt ute i svangerskapet? Jeg vet dette er veldig forskjellig for person til person. Selv er jeg 26 år, godt trent fra før og trener fremdeles 3-5 ganger i uken (er nå 15 uker). Er nokså erfaren med krevende fjellturer.

Jeg er ikke i din termingruppe, men dumpa borti posten din og kan si at jeg nå er i uke 31 og ikke hadde hatt noe problem med å gå fra hytte til hytte verken nå eller de siste ukene, men som du sier så er jo folks form veldig varierende. Jeg har hatt null gravidplager så langt. Det fine med en sånn ferie er jo at man ikke må bestille noe, så du kan jo planlegge det og dersom formen ikke tillater det får du heller endre litt planer sånn på sparket. ;)

Det eneste jeg tenker på er evt hvor godt en sekk vil sitte på deg med mage og vekten av den. Om dere ikke går for ren lakenpose da. Jeg vil gjerne gjøre det samme selv, skjønner du!
Har ikke barn fra før av, så det kan jeg ikke si noe om. Og det går jo an å tenke litt på hvilket område - et som er mer kjent for mobildekning enn andre, kanskje?

Sitter med litt samme dilemma - hvordan er det å telte 28 uker på vei? Har veeeldig lyst å være med på en festival der eneste aktuelle boalternativ er telt... Kan heldigvis melde oss på kort tid i forveien så må bare ta det som det kommer. Veldig turtelt da, men har gode luftige liggeunderlag :) undres på om soveposen passer når det kommer så langt....? [emoji23]

Sniker litt. Jeg overnatta i telt da jeg var i uke 37 med storebror. Jeg har vært så heldig å ha problemfrie svangerskap så det gikk fint. Sov bare på sånn gammeldags liggeunderlag så sov ikke så godt og hadde litt vondt i ryggen dagen etter. Men ellers ikke noe problem. For dere er der jo fortsatt lenge igjen til termin, hvis ikke ville jeg tenkt på nærhet til vei eller andre måter for å komme seg til sykehuset

Sitter med litt samme dilemma - hvordan er det å telte 28 uker på vei? Har veeeldig lyst å være med på en festival der eneste aktuelle boalternativ er telt... Kan heldigvis melde oss på kort tid i forveien så må bare ta det som det kommer. Veldig turtelt da, men har gode luftige liggeunderlag :) undres på om soveposen passer når det kommer så langt....? [emoji23]
Passer ikke soveposen er det jo bare å glide den opp og bruke den som teppe. Så kaldt er det vel ikke på sommeren uansett?

Passer ikke soveposen er det jo bare å glide den opp og bruke den som teppe. Så kaldt er det vel ikke på sommeren uansett?

og kanskje litt ekstra under, for det kan jo trekke kaldt fra bakken selv sommerstid :)

Gravid eller ei; anbefaler sovepose som kan settes sammen med mannens :happy: Det blir utrolig god plass der, mye mer enn forventet, så gravidmage er ingen hindring, også er det jo litt ekstra romantisk :love7

og kanskje litt ekstra under, for det kan jo trekke kaldt fra bakken selv sommerstid :)
Sant, jeg bruker å ha med ullpledd på camping om mulig. Koslig på kveldstid og kjekt om det blir kaldt på natta.

Gravid eller ei; anbefaler sovepose som kan settes sammen med mannens :happy: Det blir utrolig god plass der, mye mer enn forventet, så gravidmage er ingen hindring, også er det jo litt ekstra romantisk :love7

Hehe, mannen blånekter å sove slik [emoji23] synes det var kjipt i starten men har innfunnet meg nå. Men tror eg har en tynn sovepose eg kan kople til, slik at det blir plass iallefall [emoji4]

Beklager forresten å ha stjålet tråden din, det var ikke meninga. Sikkert lurt å pakke lett sekk og legge det meste på mannen, gitt at du enda er rask og frisk bør det jo gå fint å være på fjelltur også :) har veldig lyst men får ikke mannen med på det....får se om eg får lurt med noen andre til sommeren :)
Og litt kortere dagsetapper/bo flere netter på samme hytte med kun dagstur kan jo være ok ;)

Back
Topp