Fjelltur med baby, hvor tidlig

Tone-mor

Betatt av forumet
Vi venter baby i slutten av juli og gleder oss masse. Vi er begge to svært friluftsinteresserte og er mye ute på tur. Både sommer og vinter og har masse turerfaring. Hvor tidlig kan man begynne å ta baby med på lengre turer der man overnatter i telt? Jeg vet de ikke skal ligge i pulk eller sitte i bæremeis så tidlig men det er jo muligheter for å bære i bæresjal.

Så lenge ungen ligger godt i et bæresjal, formen din er fin og du er klar for det så er det vel bare å reise på tur når det passer? :)

Selv har jeg planer om at den lille skal være med å sove i telt allerede i sommer og tidlig høst. Jeg ser ikke noe problem med at barnet sover i telt egentlig og tenker at det kommer mer ann på formen deres og at det er gjennomførbart med slik type tur.

Som jeg har sagt så blir jeg hjemme fra årets turer om lillebror og skulle bli flaskebarn da jeg ikke orker å styre med å koke flasker og slikt på bål. Men ellers så er frisk luft sunt for alle :)

Bare husk at det blir automatisk en del mer bagasje med små barn på tur enn uten barn hehe

Bagasjen blir som regel ikke et problem på tur for oss, vi har trekkhunder som bærer kløv om sommeren og trekker pulk eller slede om vinteren. Men dette med flasker på bål og slikt kan jo bli en utfordring som jeg ikke hadde tenkt på. Jeg har hatt en brystreduksjon, så kan godt være at jeg ikke får til ammingen

Nei om ikke bagasje blir noe problem så er det jo ikke noe stress :) bare husk at god planlegging er ganske greit med små barn så man husker alt man trenger :P

Ja de flaskene på bål frister ikke, jeg har jo ikke prøvd det før men jeg har hatt et flaskebarn og det er styr nok hjemme med vaske og koke flasker. Koke vann som skal kjøpes ned og koke vann så man har til flaskene. Selv om det blir en grei rutine og det går lett hjemme, så bør man være forberedt på at det vil bli litt mere stress når man er på tur og ikke har tilgang på de samme vaske mulighetene som hjemme.

Back
Topp