Fitbit og kalorier

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg fikk en fitbit charge for et års tid siden, og etter at jeg fikk den har jeg gått ned litt over 20 kg. Men er det riktig at jeg skal forbrenne like mye nå som jeg gjorde da? Eller skal jeg endre dette manuelt?
Jeg merker at det blir vanskeligere og vanskeligere å nå dagens mål for forbrenning. Før nådde jeg målet mitt om jeg fikk til 10 000 skritt om dagen. Nå ligger jeg 200-300 kalorier under målet om jeg kun går for 10 000 skritt.

Spørsmålet er jo da om jeg skal fortsette å ha det samme målet, og øke skritt-kravet, eller senke målet. Og hvordan finner jeg isåfall ut hva det bør være?
 
Jeg kjenner ikke akkurat den utgaven. Men du forbrenner mindre på samme aktivitet nå enn da, har du oppdatert den om hva du veier? (det er rett og slett tyngre jobb å flytte en større kropp, og der er mer kropp som har basisforbrenning) Siden den også har et mål om hvor mye du skal forbrenne, har du gitt den et mål om hvilken vekt du ønsker å nå?
 
Jeg kjenner ikke akkurat den utgaven. Men du forbrenner mindre på samme aktivitet nå enn da, har du oppdatert den om hva du veier? (det er rett og slett tyngre jobb å flytte en større kropp, og der er mer kropp som har basisforbrenning) Siden den også har et mål om hvor mye du skal forbrenne, har du gitt den et mål om hvilken vekt du ønsker å nå?

Jeg veier over 20 kg mindre enn da jeg fikk den, så det er jo normalt at det forbrennes mindre ja.
Jeg har endret på innstillingene, og nå aner jeg ikke hvordan jeg skal endre dem, eller om det egentlig endres automatisk om man ikke endrer noe selv.
Jeg tror kanskje at jeg har gitt den et mål ja. Kanskje jeg har skrevet inn et mål innen en viss tid? Må kanskje inn på nettleser for å endre det da?
Er nesten et år siden jeg fikk den, så jeg husker ikke hva jeg har gjort :p
 
Har du integrert den med en plass hvor du kan registrere hva du spiser (myfitnespal f.eks) så kan du jo ha gitt den et mål gjennom det? Selv om du evt ikke bruker det? (der har jeg gjort med min vivofit)
 
Vekta kan endres på appen. :)

Ja vekta får jeg endret, men ikke målet for forbrenning hver dag. Så jeg vet ikke hva jeg bør ligge på :)

Har du integrert den med en plass hvor du kan registrere hva du spiser (myfitnespal f.eks) så kan du jo ha gitt den et mål gjennom det? Selv om du evt ikke bruker det? (der har jeg gjort med min vivofit)

Hmmm. Jeg tror jeg prøvde. Litt usikker på om det har noe å si. Jeg sjekker jevnlig mitt kaloribehov på ulike nettsider, og det er ikke lenge siden det endret seg (snodig nok), så jeg tenkte at da ville behovet for forbrenning kanskje også ligge på det samme. Tror ikke det er så lenge siden jeg prøvde å bruke funksjonen som lar meg logge mat.
 
Back
Topp