Fiskemiddager

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Noen tips til gode fiskemiddager for en som ikke liker fisk? :)

Jeg trener meg på å spise mer fisk, og har de 3 siste ukene laget 4 fiskemiddager:D
Det ble fiskegrateng, noe jeg alltid har spist forsåvidt, også har resten blitt indisk siden det er en del krydder og smaker i det.

Holder meg foreløpig til hvit fisk da, men tar gjerne imot tips til hva jeg kan lage som ikke er indisk:p

Stek laks i panne med MASSE digg fiskekrydder, så overdøver du fiske smaken:) og putt det i salat med agurk, rødløk, mango, avokado og fullkornspasta som er blandet med pesto. Eller bare stekt krydret laks med grønne erter, Brokkoli, avokado og sweet chili saus:) eller ovnsstekt torsk med pesto med løk og tomat stekt i smør som man blander med fullkornspasta og salt og pepper. Det er hvertfall de fiske middagene som går igjen her:) om sommeren griller jeg fersk ørret lagvis med smør, sitron, dill, salt og pepper i folie med agurksalat og gresk salat og evt stekte potetbåter ved siden av. DET er snadder det:)

Gamledagse firskegratengen til Findus
Fhis and ships Findus
Fiskepinner

Eneste fisken jeg klarer å dytte i gubben, så blir spent på hva poden vil like XD jeg liker da fisk så jeg synes de overnevte ikke er så særlig;)

Gamledagse firskegratengen til Findus
Fhis and ships Findus
Fiskepinner

Eneste fisken jeg klarer å dytte i gubben, så blir spent på hva poden vil like XD jeg liker da fisk så jeg synes de overnevte ikke er så særlig;)
Fiskegrateng lager jeg fra bunnen av. Smaker myyye bedre:D

Lager gjerne det meste fra bunn om jeg finner oppskrift:) og de fiskepinnene fra findus smaker ikke godt syns jeg:o

Stek laks i panne med MASSE digg fiskekrydder, så overdøver du fiske smaken:) og putt det i salat med agurk, rødløk, mango, avokado og fullkornspasta som er blandet med pesto. Eller bare stekt krydret laks med grønne erter, Brokkoli, avokado og sweet chili saus:) eller ovnsstekt torsk med pesto med løk og tomat stekt i smør som man blander med fullkornspasta og salt og pepper. Det er hvertfall de fiske middagene som går igjen her:) om sommeren griller jeg fersk ørret lagvis med smør, sitron, dill, salt og pepper i folie med agurksalat og gresk salat og evt stekte potetbåter ved siden av. DET er snadder det:)
Går det an å bytte ut laksen med noe hvitt? :) drøyer den litt med rosa fisk, siden jeg gjerne brekker meg av det:p haha

Fiskegrateng lager jeg fra bunnen av. Smaker myyye bedre:D

Lager gjerne det meste fra bunn om jeg finner oppskrift:) og de fiskepinnene fra findus smaker ikke godt syns jeg:eek:

Jeg er ikke Glad i dem, men eneste måten å få fisk inn i kjeften på gubben;P ellers er han alt etenede og lager alt fra bunnenXD

Går det an å bytte ut laksen med noe hvitt? :) drøyer den litt med rosa fisk, siden jeg gjerne brekker meg av det:p haha
Tror ikke det blir det samme:p er den godt stekt og med mye krydder kjennes ikke den typiske fiskesmaken, men du får prøve deg frem med hva du liker og ikke:p

Er ikke sikkert dette er noe for deg, siden du ikke er så glad i rosa fisk, men skriver likevel en veldig enkel fiskeoppskrift:

Ta bein- og skinnfri laks eller ørret og romtemperer. Ta på rikelig med philadelphia ost på toppen av hver file. Press deretter pinjekjerner ned i osten. Dryss over pepper og dill. Stekes i ovnen i ca 8min.

Kjempegodt og veldig enkelt :) Vi pleier å ha spinatstuing og hasselbackpoteter vedsiden av.

Noen med noen gode hvit fisk oopskrifter og? :)

Lettsaltet torsk bakt i ovnen med chorizopølse i skiver på toppen. Ca 10min i forvarmet ovn, de siste 2min med grillelement slik at pølsebitene blir godt stekt. Godt med potetmos med rikelig gressløk i vedsiden av.

Hmm...kanskje jeg skal teste den neste uke:)
Chorizopølse er ihvertfall godt;)

Sei i form :) sånn blokk i ildfast form med fløte, kremost, gulost, sitron og salt og pepper :)

Back
Topp