fiskegrateng

humletumle

Forelsket i forumet
dere flinke husmødre![:)] kan dere hjelpe meg med noe.

I dag var planen å lage fiskegrateng, men det viser seg at jeg ikke har mer melk hjemme.
orker ikke dra ut for å handle bare melk, siden det er -20 grader her i dag.
Kan jeg rett og slett erstatte melka med vann, elller?? noen som har en ok oppskrift på det?

-frustrert husmor-[:D]

har ikkje peiling...........:P:P:P lage sjelden noe fra bunnen av...ehhh..aldri :p

e kje så flink på sånn, men har du ferdig saus pose kan du jo bruka d el suppepose..einaste eg komme på men du har sikkert tenkt på d sjøl..

må jo nesten være hvit saus i fiskegratengen da?
har u noe posesaus da, hollandaise elr noe?

hadde ikke noe hvitsaus pose liggende. den skal vel også tilsettes melk?[8D]

skal vel d [8D] blir no dårlig saus av mel og vann altså[8|] ingen andre fiskesauser i skappet heller? fløte kanskje?

nix. eneste jeg har er rømme, hehe![:)] kan d brukes til noe? [:D]

spørs hva slags fisk du har[8D] hadde ikke lagt fiskegrateng med rømme iaffal[8D]

hehe!!![:D] har innsedd at det bare er å spare fisken til i mårra[:)] var visst tombola med sauser og melk[:)] men takk for engasjemanget![:D]

har torsk

Når vi har laget vaffler har det hent at vi har erstattet melk med rømme... mn vet ikke om det går like greit med fiskegratengen nej! [8|]

rømme er ikke så veldig varmestabil og kunne nok blitt kornet hvis den ble brukt i saus i grateng, uten at jeg har prøvd det selv.
Tenkte først på allergikokken, der kan du trykke på den ingrediensen du ikke vil ha med, men der hadde de i grunnen erstattet melken med andre ting
http://www.allergikokken.no/

Back
Topp