Fisk

LilleE <3

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Her er sambo ekstremt kresen på fisk, han spiste ikke fisk i det hele tatt før, men har bestemt selv at han vil kunne spise fisk når ungen begynner å spise sånn at ikke ungen lærer dårlige vaner fra han.
Vi er ikke helt komt til det punktet der han spiser kokt torsk med poteter, men f. Eks lakse-taco og chilifiskegryte er faktisk ganske populært. Så nå sitter eg og lager ukes menyen og mangler fiskerett nr. 2. Er det noen som har en god oppskrift? :D

Torsk med chorizo,granateple og jordskokkpure;

Til 2-3 pers;
Jordskokkpure;
3 jordskokker
3-4 poteter
-i terninger og kok møre,, lag stappe, ha i smeltet smør.

Stek chorizo lett, til "svett", ha i ca 2 dl rapsolje, og ha i granateple til slutt.(ca 2 stk)

Kok torsken.

Om du vil ha klippfiskoppskrift kan jeg godt gi deg det og, bare skrik ut:)

Nyydelig rett:)

Torsk med chorizo,granateple og jordskokkpure;

Til 2-3 pers;
Jordskokkpure;
3 jordskokker
3-4 poteter
-i terninger og kok møre,, lag stappe, ha i smeltet smør.

Stek chorizo lett, til "svett", ha i ca 2 dl rapsolje, og ha i granateple til slutt.(ca 2 stk)

Kok torsken.

Om du vil ha klippfiskoppskrift kan jeg godt gi deg det og, bare skrik ut:)

Nyydelig rett:)
Den skal prøves :)
Tar gjerne imot alle oppskrifter eg :)

Klippfisk- Sedo Pipa(?)
(Gratinert)

Ta en ildfast form og smør den.
-Skjær opp tomater i skiver-legg i bunn.
- stek så baconterninger, en hakket løk, ca to fedd hvitløk og halket persille. Legg dette over tomatene.
- stek lett 7-800 g ferdigutvannet klippfisk og legg dette over.
- smør et lag (ikke overdriv) majones over fisken.
- et lag potetstappe skal over fisken. Enten hjemmelaget eller 2 pk mills potetstappe. Pisk et egg inn i stappen.
-evt ost på toppen om ønskelig.
- stekes midt i ovnen på 200 g ( tror det var det:/)

Server med en god salat og hvitløksbaguetter.

Nam!:)

Og en annen vri blir det om du bytter ut majonesen og tar grønn pesto i potetstappen. Her trengs det litt. For en finere farge ta grønn konditorfarge i stappen også:) da dropper du osten på toppen.

Laks med Teryakisaus med wokede nudler og grønnsaker er en favoritt her hjemme.

Panert flyndre med stekte poteter, råkost og dipp. Da kan det blir Halleluja stemning også:p

Stek laks, ha på litt salt og 2 ss mangochutney og et beger lett creme fraiche. Server med ris. NAM

Hjemmelaget fiskegrateng med lite fisk i, var en av metodene jeg brukte for å iallefall få i meg noe hvit fisk før jeg fikk smaken på det.

Her er sambo ekstremt kresen på fisk, han spiste ikke fisk i det hele tatt før, men har bestemt selv at han vil kunne spise fisk når ungen begynner å spise sånn at ikke ungen lærer dårlige vaner fra han.
Vi er ikke helt komt til det punktet der han spiser kokt torsk med poteter, men f. Eks lakse-taco og chilifiskegryte er faktisk ganske populært. Så nå sitter eg og lager ukes menyen og mangler fiskerett nr. 2. Er det noen som har en god oppskrift? :D
Torsk på purreseng enkel og rask

Back
Topp