First price barn

Det skal ikke være greit å sparke verken oppover eller nedover :shy:
Nei, set synes ikke jeg heller, men det er jo bare å lese rundt så ser man hvor mye negativt spm kommer om de som velger å kjøpe dyrere klær, trenger ikke fortelle meg at ikke noen avde sier negative kommentarer som barna plukker opp.
Kan man ikke bare la folk kjøpe det de vil.

Nei, set synes ikke jeg heller, men det er jo bare å lese rundt så ser man hvor mye negativt spm kommer om de som velger å kjøpe dyrere klær, trenger ikke fortelle meg at ikke noen avde sier negative kommentarer som barna plukker opp.
Kan man ikke bare la folk kjøpe det de vil.

så enig med deg. Jeg syns oppriktig veldig synd på de som ikke kan kjøpe feks skikkelige uteklær, men mine unger kan få lov til å ha det når vi har muligheten.

Syns det er helt på tryne for å være helt ærlig.
Mobbing av andre barn om det se er på grunn av hvilket merke man har på pålegget i matpakken, på genseren, hårfarge og så videre starter hos foreldrene.

Syns også det er litt merkelig, syns ofte det er foreldre som ikke har råd til dyrere merker som ofte har mer oversikt over hva som er dyrere merker, og kan komme med mer eller mindre "stygge" kommentarer på det.

så enig med deg. Jeg syns oppriktig veldig synd på de som ikke kan kjøpe feks skikkelige uteklær, men mine unger kan få lov til å ha det når vi har muligheten.

Selvfølgelig skal de få lov til det. Det får mine også. Men både jeg og du snakker ikke ned andre som ikke har det og bruker ord som First price.

Syns det er helt på tryne for å være helt ærlig.
Mobbing av andre barn om det se er på grunn av hvilket merke man har på pålegget i matpakken, på genseren, hårfarge og så videre starter hos foreldrene.

Syns også det er litt merkelig, syns ofte det er foreldre som ikke har råd til dyrere merker som ofte har mer oversikt over hva som er dyrere merker, og kan komme med mer eller mindre "stygge" kommentarer på det.
Syns egentlig man bør følge dette: har man ikke noe fint å si, la vær å si det :) var så heldig i min ungdom at jeg rett og slett bare dreit hva andre syntes og kjørte min egen stil.
Håper min datter gjør det samme :)

Syns egentlig man bør følge dette: har man ikke noe fint å si, la vær å si det :) var så heldig i min ungdom at jeg rett og slett bare dreit hva andre syntes og kjørte min egen stil.
Håper min datter gjør det samme :)
Barna mine har noen merkeklær, ikke mye, men noe.
Syns det er litt ubehagelig når jeg står på Lindex og datteren min har på seg en rosa Gant genser og en annen dame jeg aldri har sett før kommenterer lavt "så dere handler her også".
Barna mine vet forresten ikke forskjell på om det de har på seg er så kalte merkeklær eller HM/Lindex/Cubus eller lignende.

Syns det er litt ubehagelig når jeg står på Lindex og datteren min har på seg en rosa Gant genser og en annen dame jeg aldri har sett før kommenterer lavt "så dere handler her også".
Barna mine vet forresten ikke forskjell på om det de har på seg er så kalte merkeklær eller HM/Lindex/Cubus eller lignende.
Ja enkelte mennesker altså.. man må vel få handle der man vil. Enten det er merkeklær eller andre kjeder med billigere ting.

For en merkelig kommentar? Har aldri hørt om at fremmede kommenterer slikt. Sa du noe tilbake?
Men ja, barna vet jo sjeldent forskjell på merker osv, så det at slike uttrykk kommer ut av barnemunn tyder jo på at dette er noe som kommer fra voksne. At det er voksne som snakker om merker osv foran barna og enten bevisst eller ubevisst lærer de forskjellen.

For en merkelig kommentar? Har aldri hørt om at fremmede kommenterer slikt. Sa du noe tilbake?
Men ja, barna vet jo sjeldent forskjell på merker osv, så det at slike uttrykk kommer ut av barnemunn tyder jo på at dette er noe som kommer fra voksne. At det er voksne som snakker om merker osv foran barna og enten bevisst eller ubevisst lærer de forskjellen.
Jeg ignorerte det, og fortsatte å se på julekjole til frøkna.
Hadde nok men å kose meg på shopping med henne

Så merkelig kommentar, men ja det kommer endel merkelige kommentarer mot de med merkeklær.

Selvfølgelig skal de få lov til det. Det får mine også. Men både jeg og du snakker ikke ned andre som ikke har det og bruker ord som First price.

avsolutt ikke, og billigbrodukter i hverdagen er grunnen til at vi kan prioritere dyrere uteklær feks. Her er det ikke slik at vi tjener gull, men vi klarer oss helt greit.

For en teit kommentar å si.. håper su sa noe tilbake, men i en slik situasjon blir en ofte så paff at en ikke klarer å si noe.. og du tenkte sikkert ikke på at hun siktet mot gant genseren heller med en gang.

For en teit kommentar å si.. håper su sa noe tilbake, men i en slik situasjon blir en ofte så paff at en ikke klarer å si noe.. og du tenkte sikkert ikke på at hun siktet mot gant genseren heller med en gang.
Vet du hva, slike kommentarer bare ignorerer jeg.
Svarer jeg er jeg ikke noe bedre seg, føler jeg ikke her noen grunn til å forsvare meg for at mine barn har noen få merkeklær

Vet du hva, slike kommentarer bare ignorerer jeg.
Svarer jeg er jeg ikke noe bedre seg, føler jeg ikke her noen grunn til å forsvare meg for at mine barn har noen få merkeklær

Her har barna både GANT, Cubus, Bergans, Nike, Volcom, H&M osv. Alt ettersom.. de bryr seg ikke om merker overhode. Men de synes Nike er kult

Jeg gir denne tråden et siste forsøk.

Klart det er irriterende å få kommentarer om man pakker ungen sin inn i dyre merkeklær. Jeg skjønner godt at det er slitsomt, for hvem vil vel ha kritikk for alt de gjør? Men at voksne får kritikk for merkevareklær de kjøper, er likevel ikke det samme som at barn blir mobbet pga at de ikke går med de "riktige" klærne.

Forskjellen på å sparke oppover er at de som er oppe på den økonomiske klatrestigen, har valget om de skal kjøpe dyre klær eller dyr mat eller first price eller lindex. De som er nede på den økonomiske klatrestigen, altså de man i så fall "sparker nedover" til, de har ikke dette valget.

Med andre ord, synes man at det er belastende å få kommentarer på at man har kjøpt dyre klær, så har man valget om å kjøpe billigere klær. De som får kommentarer på at de har billige klær, de har ikke dette valget.

Kan vi nå prøve å diskutere det denne tråden ble opprettet for? Og kanskje slutte sammenligningen mellom voksne som får kritikk fordi de kjøper dyre klær, og barn som bli mobbet fordi de ikke har dyre klær?

Jeg kan selv skrive under på at joda, barn BLIR mobbet på grunn av at de går i feil klær. Barn blir utestengt på grunn av slikt. Og når voksne her i denne tråden klarer å skrive at de synes "synd" på de som ikke har råd til dyre klær, så føler jeg ikke at jeg trenger å unnskylde denne kommentaren: jeg synes synd på de voksne som ikke klarer å innse det ansvaret de har for at det er et merkepress blant barn og unge.

Det finnes barn som blir mobbet for å ikke dra til syden, det finnes barn som blir mobbet dor å ha merkeklær, det finnes barn som blir mobbet for å ikke ha merkeklær , det finnes barn som blir mobbet fordi de ikke bor bra nok , barn som blir mobbet fordi de er lave osv.

Mobbing er noe dritt uansett hva man mobbes for, det spiller Ingen rolle hva man mobbes for , man bør heller snakke om hva man kan gjøre for å få slutt på mobbing isteden for å drive å sette det ene opp mot det andre. For den som mobbes, så er alle grunnene like forferdelige.

Back
Topp