Vi sliter litt med å få fireåringen til å sove om kvelden. Hun har over en lang periode vært en drøm å legge, men nå har ting snudd seg. Før la vi henne kl. 19.00. Vi leste bok eller fortalte historie, sa natta og gikk ut. Da sovnet hun fort uten noen protester. De siste to månedene har hun bare blitt vanskeligere å legge, og kan styre i senga i 2-3 timer før hun sovner. Hun roper også mye på meg og skal ha kontakt og snakke med meg hele kvelden. Soverommet hennes er vegg i vegg med stua vår. Vi har begynt å legge henne i 19.30 - 20.00 tiden i tilfelle hun ikke var trøtt nok kl. 19.00.Jeg har blitt så sliten av dette at hun nå får med ipaden min inn i senga. Da får hun ligge å se litt på tegnefilm før jeg slår av å sier det er natta. Dette for at jeg kan få noe fred før jeg også må legge meg. Dette er jo ingen god løsning. Er det noen som har samme erfaring, og kanskje har noen gode tips eller triks å komme med til en sliten småbarnsmor? Det skal sies at hun er veldig flink og aldri går ut av sengen sin eller rommet sitt om kvelden