Fint samfunn vi lever i

ORIGINAL: Lillepooh

ORIGINAL: et_lite_vesen

Vi fikk strømregning nå. 6ooo i nettleie 8ooo i strøm [:'(] Den nettleia skulle jeg gjerne bytta mot den som 'bare hadde 15oo. Vi er påtvunget nettleie fra Hadeland energi, desverre...

En lærerlønning å leve på og 14ooo på kun strøm for desember. Gleder meg til strømregninga for januar og kuldeperioden...[8|]

OMG! Er det per kvartal eller per måned?

Det er noen dager av november + desember i følge de søylene som er tegnet inn. Står ikke noen datoer...

Hvor stort er huset/leiligheten da? Høres jo helt sykt ut...[&:]

ORIGINAL: EricaJenta

Vi fikk strømregning nå. 6ooo i nettleie 8ooo i strøm [:'(] Den nettleia skulle jeg gjerne bytta mot den som 'bare hadde 15oo. Vi er påtvunget nettleie fra Hadeland energi, desverre...

En lærerlønning å leve på og 14ooo på kun strøm for desember. Gleder meg til strømregninga for januar og kuldeperioden...[8|]

Det er noen dager av november + desember i følge de søylene som er tegnet inn. Står ikke noen datoer...

Er ikke så stort, egentlig. 140 kvm tror jeg. Eller er det 160?!? Noe sånt. Vi skrudde av varmekablene i yttergangen da det var så kaldt og dempet dem litt i innergangen, men da frøs jaggu vannet til kjøkkenet i tre døgn, så da var det bare å sette på igjen [:@]

ORIGINAL: EricaJenta

Er ikke så stort, egentlig. 140 kvm tror jeg. Eller er det 160?!? Noe sånt. Vi skrudde av varmekablene i yttergangen da det var så kaldt og dempet dem litt i innergangen, men da frøs jaggu vannet til kjøkkenet i tre døgn, så da var det bare å sette på igjen [:@]

Ja varmekabler trekker mye strøm... har dere det store deler av huset eller?

Det er jo en tragedie [&o]
De skal jo ikke skru av strømmen til folk når det er 25 minus.. (tror faktisk det finnes regler på det, men det er kanskje opp til hver enkelt strømleverandør?)
Det er jo vanskelig å vite at det faktisk oppholder seg noen der når de har prøvd å ta kontakt på flere måter over lengre tid..
Får meg liksom ikke til å tro at de var klar over at han oppholdt seg der når det var så kaldt.

Det å varsle sosialtjeneste ved stenging var absolutt ikke dumt! Mennesker som blir fratatt strømmen må jo følges opp på et eller annet vis slik at man kan ordne opp i det!

(jeg synes også det er trist hvor mange som ikke nevner selve saken med et ord i denne tråden, men kun kommenterer hvor høy strømregning de selv har fått...)

ORIGINAL: Rara
(jeg synes også det er trist hvor mange som ikke nevner selve saken med et ord i denne tråden, men kun kommenterer hvor høy strømregning de selv har fått...)

Nå er jo dette en tråd hvor folk snakker, og da koommer ofte samtalen over i litt andre retninger underveis, og da er det det man snakker om. Er sånn når du snakker IRL også. Man sier en ting, så sier noen andre noe annet, også vender samtaler til noe nytt... [;)]

Men ja det er en trist sak.

Nå er jo dette en tråd hvor folk snakker, og da koommer ofte samtalen over i litt andre retninger underveis, og da er det det man snakker om. Er sånn når du snakker IRL også. Man sier en ting, så sier noen andre noe annet, også vender samtaler til noe nytt... [;)]

Men ja det er en trist sak.

Jo jeg ser den, men synes det gikk veldig fort over til å bli en diskusjon om hvem som hadde fått høyest strømregning..

Det står skrevet i den hellige bok at man SKAL IKKE stenge av strømmen uansett om kunden ikke har betalt på årevis når det er så jævlig kaldt som det har vært nå[:'(][:'(][:'(]

Håper de fryser ihel selv[:@]

trist sak, det er jeg enig i.

likevel er det jo faktisk en grunn til at strømselskapene kutter strømmen i slike tilfeller; det er fordi regningene ikke blir betalt.
og alle dere som sutrer over at strømregningene er så høye, hva tror dere skjer hvis det ikke får noen konsekvenser for de som ikke betaler regningene sine? blir ikke akkurat noe billigere strøm til de resterende kundene hvis det er det dere tenker? det ER faktisk en grunn til at man betaler nettleie, det er fordi det koster penger å transportere strøm (selv om nettselskapet selvsagt også tjener på dette).

når nettselskapet har gjort det de kan for å varsle kunden om stengingen, kan jeg ikke se hva de skulle gjort annerledes.

ORIGINAL: Regan

Det står skrevet i den hellige bok at man SKAL IKKE stenge av strømmen uansett om kunden ikke har betalt på årevis når det er så jævlig kaldt som det har vært nå[:'(][:'(][:'(]

Håper de fryser ihel selv[:@]

Står det det i Bibelen? Tøøøft!
------------------------------------------------

Jeg føler vel kanskje ikke at Hafslund har opptrådd så veldig skjødesløst i denne saken, for å være ærlig. De har fulgt alle retningslinjer. Om disse retningslinjene bør forandres er en diskusjon som definitivt bør tas.
Saken er tragisk, ingen tvil om det, men å gi Hafslund skylda for mannens dødsfall syns jeg er å dra den for langt.

Det er jo en tragedie [&o]
De skal jo ikke skru av strømmen til folk når det er 25 minus.. (tror faktisk det finnes regler på det, men det er kanskje opp til hver enkelt strømleverandør?)
Det er jo vanskelig å vite at det faktisk oppholder seg noen der når de har prøvd å ta kontakt på flere måter over lengre tid..
Får meg liksom ikke til å tro at de var klar over at han oppholdt seg der når det var så kaldt.

Det å varsle sosialtjeneste ved stenging var absolutt ikke dumt! Mennesker som blir fratatt strømmen må jo følges opp på et eller annet vis slik at man kan ordne opp i det!

var regler på slikt før vet jeg
vet også at før fikk de ikke lov å stenge av strømmen hvis det bodde barn under 10år i huse,men nå har strømlevrandørene så mye makt at de kan gjøre som de vil[:@][:'(]

Back
Topp