fint eller... ??

heididi

Flørter med forumet
Hva synes dere om å ta hull i ørene hos babyer? Er det fint eller helt vanvittig??[8|]

Nei, det synes jeg ikke er noe fint... Hvis jeg skal være helt ærlig..

Jeg tror kanskje jeg ville venta med det til ungen sjøl sier at ho har lyst..

Nei.... Stakkar.... Ser brutalt ut, spør du meg! Lage hull i ørene til bebisen bare fordi mor synes det er fint....

jeg synes at barnet skal få velge dette selv, å det gjør ikke en baby. hva er vitsen med hull i ørene til en baby da?

jeg syntes det rett og slett er motbydelig å ta hull i ørene på babyer.
jeg mener at man ikke skal ta hull i ørene før en er stor nok til å rense, vaske og skifte øredobber selv.
hva er vitsen med å ta hull i ørene på en baby? har hørt om mange tilfeller der babyen har fått infeksjoner i øre pga hull i øret.
Datteren min på 4 år maser om å få hull i ørene, men hun får ikke før hun begynner på skolen.

Hull i ørene på babyGUTTER?? Heldigvis har vi forskjellig smak, ellers hadde det blitt en kjedelig verden! [&:]

Nei, jeg venter til jenten min er blitt så stor at hun vill det selv.

Hehe visste ikke at man tok hull i baby-ører jeg.....med mindre man var indisk eller no....

Unger blir tidsnok forfengelige og et pengesug uten at jeg som mor skal oppmuntre. [&:]

Nei, jeg ville ventet til ca skolealder. Og da bare på jenter. Med gutter fikk ventet til de kunne ordne opp i det selv, altså gå til et sted de gjør dette, og betale med sine egne penger.
Men det er min mening da. Vi har alle våre meninger, og jeg skal ikke sitte og si hva som er rett eller galt.

Jeg synes man skal vente til de kan bestemme dette selv, men ikke før skolealder.

helt ærlig så synes ikke jeg barn skal ha hull i ørene før de kan stelle det selv!

jeg syntes det er søtt med hull i øra på små unger jeg, men allikevel venter jeg med å ta hull i øra på jenta her, til hu vil det selv... for desto tidligere du tar det, desto større sjanse har du for at ungen skal ukvikkle nikkel allergi!! [:D]

ville nok vertfall venta til barnet ville det sjølv..

ORIGINAL: mie83

jeg fikk hull i ørene som gave av mamma noen dager før skolestart, da var jeg nesten 7 år. syns dette var en veldig fin skolestartgave, litt markering av at man er stor jente liksom(jeg ville det selv!). kan skjønne at det er søtt på babyer men jeg kommer ikke til å gjøre det hvis jeg får jente noen gang.

Jeg fikk det og i gave likefør skolestart! [:)]
Men de er grodd igjen nå da... [8D]

jeg fikk hull i ørene da jeg var 9 mnd, men etterpå angret mamma fordi hun syns så synd på meg..

jeg synes det er litt pent på en 1 åring, men ville ikke gjort det på mine egne barn.

Eva

Grunnen til at jeg spør er at jeg så ei på ca 8 mnd meg ring i ørene. Ser jo søtt ut men... passer ikke, synes jeg, på så små barn.. Min jente får vente til hun er stor nok til å velge selv.. Var selv 10 år tror jeg..da hadde jeg mast i en evighet![;)]
Men vi er alle forskjellige og har forskjellige meninger! Heldigvis for det![:D] Hva skulle vi ellers diskutert om da?![;)]

Er det en nedre aldersgrense for slikt eller??[8|] elller er det nok om foreldrene vil det? hmm...[8|]

ORIGINAL: EmmaT

Å ta hull i ørene er vondt, syns nå iallefall jeg *kremt*
Syns det er galt å ta hull i ørene på en liten baby bare
for å pynte. Da venter man til hun er gammel nok til å
forstå, og vil ha selv !!

Jeg syns også at det var vondt....Godt det er flere av oss [:D][:D]

jeg syns ikke noe om at små barn har hull i ørene.. det er jo ikke akkurat en deilig opplevelse da[8|]
jenta mi er 5 år nå, og har spurt om hun kan få hull i ørene, jeg sa til henne at vi kunne vente til hun begynte på skolen heller. da sa hun bare ok, så regner med hun i grunn ikke var klar for hull i øra da..

Back
Topp