Finsk babybox!

Prøvedokka

Elsker forumet
Er det noen av dere som kunne tenkt dere å få tak i en slik finsk babybox? :) Dette er en boks med babyutstyr/klær som alle vordende mødre får i Finland fra staten. De kan velge mellom boksen eller en utbetaling på 140 EURO. Dette er for å øke befolkningsveksten, så vidt jeg har skjønt :) Boksen endres fra år til år, men innholder i hovedtrekk de samme tingene, dog med forskjellige farger :)

Jeg fikk min babybox på søndag, da jeg har noen slektinger i Finland som hadde gått sammen om å kjøpe en slik boks til meg. I Norge er de egentlig svindyre, så om dere har kontakter i Finland, hadde jeg spurt pent der :)

Denne boksen innholdt:

- Esken som kan brukes som seng m/madrass
- Sengetøy
- Tynn fiber dyne
- Tynn dunpose som kan brettes ut til pledd
- Vinterdress (str. 1år)
- Polvotter og polsokker
- Bodyer
- Bukser
- Heldress i tynn ull (str. 1 år)
- Heldress i bomull (str. 1 år)
- Tøybleier
- Kluter
- Håndkle
- Toalettsaker, balnt annet brystvortekrem, hårbørste, tannbørste, badetermometer, mm.
- Etc...

Det flotteste er at alle klær og tekstiler er kjønnsnøytralt! :) Jeg ble veldig fornøyd!

Hadde jeg vært førstegangs kunne jeg tenkt meg den, den er jo kjempefin! Men har så mye stæsj at det trengs ikke. Veldig bra at de kjører kjønnsnøytralt.

Den skulle jeg gjerne hatt! Og det at den er full av kjønnsnøytale klær er jo supert! :D
Er vanskelig å finne kjønnsnøytralt her i jungelen av rosa/blått

Kunne veldig gjerne tenkt meg det. Synes det er et genialt initiativ :)

Har sett på boksen flere ganger, men nå har vi det meste vi trenger så nå ville det vært mer utlegg enn nødvendighet å kjøpe boksen.

Om vi får en til om noen år så kanskje jeg kjøper en da :-)

Vi får iallefall noen få gratis bokser her i Norge :)

Hadde absolutt ville hatt om vi fikk den gratis, men kommer ikke til å kjøpe den selv da :)

Back
Topp