Kun spesial mme ved allergi altsåEr det sant? Det skulle jeg ha visst... Kunne ikke amme mine 4, så har brukt mye penger på mme... Ikke det at de ikke er verdt det, men om man kunne fått det dekket, er det jo litt "kjipt" å hatt de utleggene...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kun spesial mme ved allergi altsåEr det sant? Det skulle jeg ha visst... Kunne ikke amme mine 4, så har brukt mye penger på mme... Ikke det at de ikke er verdt det, men om man kunne fått det dekket, er det jo litt "kjipt" å hatt de utleggene...
Det er jo ingen grunn til å bruke så dyr mme dersom ungen ikke har melkeallergi, og har den det får du det på blå resept om du ikke kan amme/den ikke tåler mm heller. Ingen grunn til bekymring.Nå fikk jeg lyst til å amme lengst mulig kjente jeg, var jo dyrt:/
Det er jo ingen grunn til å bruke så dyr mme dersom ungen ikke har melkeallergi, og har den det får du det på blå resept om du ikke kan amme/den ikke tåler mm heller. Ingen grunn til bekymring.
Vanlig mme koster litt, men ikke nevneverdig forskjellig fra hva det koster å gi mor den ekstra maten hun trenger når hun ammer, det bare merker man ikke på samme viset.
Er ikke bare å få det på resept. Vi har ei på straks 1 år, vi har i 4 mnd ventet på time hos barnelege for å få resept. Når det går 2 bokser minst i uka for man må ha det i grøt og middag i tillegg til flaske, da går det mange tusen ut av lommeboka. Og har man ikke resept så får du det ikke refundert. Fastlege kan ikke skrive det ut lengre heller på hvit resept. Jeg ser veldig frem til timen i neste uke og håper vi går ut derfra med en blåreseptDet er jo ingen grunn til å bruke så dyr mme dersom ungen ikke har melkeallergi, og har den det får du det på blå resept om du ikke kan amme/den ikke tåler mm heller. Ingen grunn til bekymring.
Vanlig mme koster litt, men ikke nevneverdig forskjellig fra hva det koster å gi mor den ekstra maten hun trenger når hun ammer, det bare merker man ikke på samme viset.
Kun om du har kvittering på hvit eller blåresept. Så kan bli dyrt om det går tregt i systemet. Var det vi fikk høre av fastlegen vår ihvertfall.Hmm, trodde man fikk refundert tilbake i tid når man fikk resept? Har hørt noen som fikk det i alle fall, men det et lenge siden da
Nytter ikke med en blåresept dersom du ikke har et vedtak fra HELFO på at barnet behøver spesialernæring.Er ikke bare å få det på resept. Vi har ei på straks 1 år, vi har i 4 mnd ventet på time hos barnelege for å få resept. Når det går 2 bokser minst i uka for man må ha det i grøt og middag i tillegg til flaske, da går det mange tusen ut av lommeboka. Og har man ikke resept så får du det ikke refundert. Fastlege kan ikke skrive det ut lengre heller på hvit resept. Jeg ser veldig frem til timen i neste uke og håper vi går ut derfra med en blåresept
Legen har prøvd flere ganger å skrive ut på hvit, men det går ikke. Får bare opp at kun barnelege kan skrive resept. Hvorfor det skjer hos min fastlege aner jeg ikke. Vet vi må ha vedtak fra helfo i tilleggNytter ikke med en blåresept dersom du ikke har et vedtak fra HELFO på at barnet behøver spesialernæring.
Legen kunne ha skrevet ut hvitresept til dere på mme, dere legger da ut, betaler for varene og tar vare på alle kviteringer. Så kunne dere fått alle utlegg refundert etter et evt vedtak fra HELFO.
Slik gjorde vi det da vi var i samme prosess for 2 år siden, og slik gjøres det enda.
Da har du en lege som ikke aner hva han snakker om.OT
Hvordan får man påvist allergi da? Vi måtte betale selv, for han var for liten til å testes..
Det vurderer det utifra symptomer når de er småOT
Hvordan får man påvist allergi da? Vi måtte betale selv, for han var for liten til å testes..