Finnes dette? MME

winterberry

Gift med forumet
*MIA*
Ble fortalt om en morsmelkerstatning som koster 400kr på apoteket. Finnes det? I såfall er det nesten det verste jeg har hørt :o

Høres dyrt ut. Det er ikke for allergikere da? Jeg har hørt at det er dyrt, og at du kan få noe dekket om du har legeerklæring.

HAr hørt om noe sånt for allergikere, men trodde ikke det var sååå dyrt :wideyed:

Det er spesialerstatning for de som ikke tåler vanlig mme. Ved mistanke om allergi kan man få resept på dette for å få det billigere eller dekt helt.

brukte Althera til min mellomste og den var litt dyr 215kr for 1 boks måtte ha 2-3 i mnd og det var til ca 2-3 flasker om dagen og fikk aldri blåresept heller.. styra lenge, men begrensa hvor mye tid man orker å bruke på å mase på lege og sykehus osv.. så 400kr for 1boks det var ekstremt dyrt :O

Vi betalte nesten 800 kr for 1 boks med nutramigen for 13 år siden. Da kunne heldigvis fastlege ordne blåresept så vi måtte bare legge ut i 2 uker før vi fikk det dekket av nav. Var et helt annet system på den tidrn ;)

Ja, det finnes.

Neocate er for barn som blir syke av all annen mme. De får da den på blåresept gratis.

Vår brukte spesial mme som kostet 250kr/400gr. Dyrt det også om man må betale men det måtte vi ikke.

Dersom barnet har behov for slik mme finnes det en fysiologisk grunn for det som dekkes av staten. ;)

Ble fortalt om en morsmelkerstatning som koster 400kr på apoteket. Finnes det? I såfall er det nesten det verste jeg har hørt :eek:
Ja der er noe sånt.. Men det er som det blir sagt over her for allergikere.
Men det kan fåes på "resept" Da blir det billigere.

Jeg også. En av mine var faktisk så allergisk, men jeg ammet heldigvis. Helt gratis. :p
ammet jeg også, men min ville ikke legge på seg så måtte ha litt mme i tillegg fra o var 3mndr, la ikke på seg da heller , men etter 3-4måltider med fastføde og fram til ho var10mndr så måtte vi på masse ekstraveiinger, ho fulgte kurven sin og alltid vært tynn og spretten. så tilslutt ga hs opp og skjønte ho var bare en liten friskus som hadde høyforbrenning. er fremdeles frisk og rask og er nå 3år :)

Ja det finnes. Er for allergikere. De fleste får det heldigvis på blå resept.

Er det sant? Det skulle jeg ha visst... Kunne ikke amme mine 4, så har brukt mye penger på mme... Ikke det at de ikke er verdt det, men om man kunne fått det dekket, er det jo litt "kjipt" å hatt de utleggene...
Bare for den som trenger spesial, ikke vanlig mme.

Er det sant? Det skulle jeg ha visst... Kunne ikke amme mine 4, så har brukt mye penger på mme... Ikke det at de ikke er verdt det, men om man kunne fått det dekket, er det jo litt "kjipt" å hatt de utleggene...
Bare hvis de er allegisk mot vanlig mme;) ikke ellers

Back
Topp