Finnes det eit bilsete

*Eit stjerneskudd*

Gift med forumet
som er fra 10 kg (ho er 11.5kg) og som er med ryggen til kjøreretningen så er
isofix men kan og brukes i vanlig bil uten isofix?
og som og kan snus sener anledning?

Jeg har akkorat kjøpt britax to way elite, det kan brukes begge veier, og festes med setebeltet og forankringsbelte, ser ut som det kan tilpasses til de fleste biler.

Men er det ikke noe med at kombiseter ikke er like trygge forovervendt?

ORIGINAL: toneany

Jeg har akkorat kjøpt britax to way elite, det kan brukes begge veier, og festes med setebeltet og forankringsbelte, ser ut som det kan tilpasses til de fleste biler.

Nei, kombiseter er vel så trygge fremover som rent fremovervendte.. Det var endel om det før, men det ikke sånn nå lenger! [:)] MEn selvsagt, belastningen er jo større fremover...

MEn TS, det setet du spør etter, finnes ikke desverre... Bakovervendte seter som festes med isofix kan ikke festes med sele bakover, kun fremover...

ORIGINAL: PetuniaPickleBottom

Nei, kombiseter er vel så trygge fremover som rent fremovervendte.. Det var endel om det før, men det ikke sånn nå lenger! [:)] MEn selvsagt, belastningen er jo større fremover...

MEn TS, det setet du spør etter, finnes ikke desverre... Bakovervendte seter som festes med isofix kan ikke festes med sele bakover, kun fremover...

Så da finnes det ikke isofix seter som kan brukes begge veier med isofix?
heller ikke med isofix og vanlig belte til di som har d

hmmmm tenke

ka vil eg gjør da
isofix eller belte

greit att det kan festes med belte nor slekta tar di med på tur

Akta graco duologic2 kan brukes både med isofix og belter!
Er kun bakovervendt og opp til 18 kg...
Jeg er veldig fornøyd med det setet[:D]

ORIGINAL: Line og mars snuppe

Akta graco duologic2 kan brukes både med isofix og belter!
Er kun bakovervendt og opp til 18 kg...
Jeg er veldig fornøyd med det setet[:D]

Sign!!

Lett å feste er det også.

vi har be safe combi x3, den er isofix på, og kan snus fremover uten isofix[:)] lett å feste!

ORIGINAL: mamma til leah

vi har be safe combi x3, den er isofix på, og kan snus fremover uten isofix[:)] lett å feste!

men kan den festes med seler bakover og? er det eg tenker på

ORIGINAL: PetuniaPickleBottom

Javel?? Link? For det var nytt for meg?

ORIGINAL: *Eit stjerneskudd*

ORIGINAL: mamma til leah

men kan den festes med seler bakover og? er det eg tenker på

Den kan ikke festes med seler bakover!

Akta Graco Duologic er bakovervendt fra 0-18 kg. Det kan festes med 2-punktssele, 3-punktssele eller isofix(og ja alt dette bakovervendt).

Når det er sagt ville jeg gått for et sete som er bakovervendt til 25 kg til et barn på over 1 år og på 11 kg. De får man ikke med isofix.

Edit:
Og nei man har ikke gått bort i fra at kombiseter IKKE bør brukes fremovervendt. Det er vel heller ganske ny informasjon enn gammel.

Back
Topp