Finner ikke navn..

prizz94

Betatt av forumet
Har dere alle hatt navn ferdig før babyen er født og vært fornøyd med det? Vi finner ikke navn til babyen og jeg blir gal.... lilleskatt er 2 uker imorgen, og jeg synes det er så trist at han ikke har fått eget navn enda :(( er livredd for at han aldri får ett navn også ender det med at vi bare må velge noe pga fristen... ingen navn er liksom fine nok og passer babyen :(

Vi hadde ikke navn klart.. vi visste ikke hvilket kjønn babyen var så derfor var det vanskelig å velge noe.. Men nå er lillemor blitt 15 dager og vi fant navn nå for en liten uke siden.. dere kommer nok på noe skal du se..:)

Hadde navnet klart med nr 1 og var veldig fornøyd :) har navnet klart nå også og gleder meg til å se henne for å få et ansiktet til navnet :)

Vi ga ham navn 2 dager etter fødselen.
Dere kan bare velge et, det passer etterhvert som dere får brukt det og sagt det nok. :)

Sniker fra februar16... Vi fant ikke navn før knerten var nærmere 3 uker ;) det var unaturlig for meg å bruke navnet i flere måneder, og jeg sa bare lillebror til han.. Nå varierer vi mellom lillebror og navnet ;)

Snella her er straks 2 uker, og vi har ikke bestemt navn enda... hadde liste over alternativer klar før fødsel, men vi har rett og slett ikke hatt så mye tid til å tenke på d etter at hun kom!:)
Men vi har strøket mange navn fra lista nå da, så snart har vi nok et endelig svar. Vi er heldigvis ikke uenige i navn, vi har bare vanskelig for å bestemme oss! :D

Har dere alle hatt navn ferdig før babyen er født og vært fornøyd med det? Vi finner ikke navn til babyen og jeg blir gal.... lilleskatt er 2 uker imorgen, og jeg synes det er så trist at han ikke har fått eget navn enda :(( er livredd for at han aldri får ett navn også ender det med at vi bare må velge noe pga fristen... ingen navn er liksom fine nok og passer babyen :(

Vi er i akkurat samme situasjon som dere...

Vi har alle gangene diskutert navn før de ble født, og med de to første bestemte vi oss for at det var "riktig" navn allerede på sykehuset. Denne gangen har vi brukt litt lenger tid, men har landet på navnet vi først snakket om [emoji5]

Sniker fra februar16... Vi fant ikke navn før knerten var nærmere 3 uker ;) det var unaturlig for meg å bruke navnet i flere måneder, og jeg sa bare lillebror til han.. Nå varierer vi mellom lillebror og navnet ;)

Vi har fremdeles kosenavn for vår sånn på 21 mnd, og brukte dem mest i begynnelsen, men navnet blir mer naturlig jo mer man bruker det. :)

Her var navnet klart flere år før vi visste om vi skulle ha flere! Ha ha
Eldste er oppkalt etter min farmor Inger Johanne, så min eldste heter Johanne. Yngste som ble født natt til tirsdag heter Elida etter eneste gjenlevende oldemor på farsiden. Så her har vi oldemor Elida og baby Elida <3 oldemor Elida er fryktelig stolt over at vi har valgt å bruke hennes navn <3

Vi viste ikke hva vi fikk. Men ønsker å kalle opp etter onkelen min som døde for ikke lenge siden. Men selv nå 4 dager etter han ble født, er vi ennå ikke kommet lengre. Men har 6 mnd på å finne ett. Eller til han skal døpes. Så ingen stress ennå.

Last edited:
Ja, det er godt man har 6 mnd på seg før man blir anmeldt Vi bestemte oss på julaften Men det går fortsatt i baby og lillebror, veldig uvant å skulle bruke navnet hans. Men det hadde nok vært tilfellet uansett hvilket navn vi hadde valgt :)

Eldste fikk navnet Tone Johanne 4 mnd før hun ble født :) er etter hennes mormor ( mim mamma) og oldemor på far sin side og hun i magen fikk navnet da vi fikk vite at det ble ei jente. Men er rart å bruke navnet. Så sier ikke navnet hennes så mye nå og tar nok litt tid etter hun er født også :) henne får navn etter sine oldermødre fra begge sider :)

Vi hadde et par navneforslag klart før han kom, så smakte vi på det. Nå etter tre uker har vi bestemt oss... Føler at jo mer vi brukte/tenkte navnet i forbindelse med ham så passet det bedre og bedre :)

Når er fristen?
Tenk dere godt om, kanskje prøv ut noen navn først? Har dere noen det står mellom?

Vi hadde ikke navnet klart. Hadde en lang liste og dagen etter fødselen så begynte vi med elimineringsmetoden. Var en av outsiderne som "vant" :)
Og vi er så fornøyde! Han kunne ikke hatt noe annet navn :)

Back
Topp