finner ikke hjertelyden..

Frøbert2016<3

Elsker forumet
Jeg vet jeg bare er 11+2, så jeg burde ikke forvente å fnne den... men etter å ha funnet den omtrent daglig siden julaften og uke 9+6, har jeg blitt flinkere og flinkere til å finne den. Men nå? Helt stilt.. og magesmerter samt manglende symptomer, og ett 30 minutter med nytteløs leting måtte jeg bare gi opp..

Jeg gjør dere nok helt frustrerte med bekymringene mine, og det Beklager jeg, men etter så mange år med prøving trenger man noen beroligende ord når man er bekymra :( jeg hadde bestemt meg for at doppler ikke skulle gjøre meg redd, men pokker heller, så ble jeg det likevel... :(
 
Jeg brukte nesten en time på 2 juledag for å finne hjertelyden og jeg var 12+2. Doppleren kan være veldig sensitiv på å fange opp lyden. Jeg pleier å finne pulsen min og går litt lengre unna den for jeg vet at der er ikke fosteret. Så pleier jeg å høre pulsen som er i morkaka så sirkulerer jeg veldig veldig sakte i ett område rundt den og vipper litt på doppleren. Plutselig så finner du den og så leter jeg ganske langt nede ved bikinikanten. Nå er jeg 13+5. Starter stort sett på midten av bikinikanten og jobber sakte i sirkler. Jeg startet å bruke min i uke 9 eller 10
 
Så lenge man bruker den med skjønn at det kan være at man ikke finner hjertelyden uten at man blir redd så er det greit å bruke den. Men ikke bli redd om du ikke skulle høre hjertelyden. Det kan være så mange årsaker. Bruk den om du syns det er kos å høre hjerteslag- slapp heller av neste gang du hører og la det gå litt tid før du prøver så slipper du å bekymre deg. Det skal jo bare være hyggelig- ikke en stress gjenstand man har...
 
Flytter ikke livmoren seg litt mer opp rundt det tidspunktet? Kanskje du må lete et litt annet sted enn du har pleid? :) Uansett er det sikkert ikke noe galt, men skjønner bekymringen.
 
Jeg har merket det fra uke 10 til 13 at den er på andre steder nå. Og den kan være mer mot venstre en dag og høyre en annen dag eller midten så ingen fasit
 
Men skal doppler brukes daglig ? :/
Anbefaler deg å heller bruke den til kos inni mellom... :)
Husk at babys har mye plass inni der og kan ligge godt gjemt også, den er bare 4-5 cm i uke 11 :)
 
Men skal doppler brukes daglig ? :/
Anbefaler deg å heller bruke den til kos inni mellom... :)
Husk at babys har mye plass inni der og kan ligge godt gjemt også, den er bare 4-5 cm i uke 11 :)
Den er bare 4-5 cm ja??? Det jeg trodde også helt til hun på tul sa 10,7 :eek: så hun må ha sagt helt feil for på bilde står d 5,ettellerannet..
 
Den er bare 4-5 cm ja??? Det jeg trodde også helt til hun på tul sa 10,7 :eek: så hun må ha sagt helt feil for på bilde står d 5,ettellerannet..

På alle steder står det at de er 4-5 cm. . Selvfølgelig sikkert litt slingringsmonn men ikke mange mm antar jeg ;)
10 cm er minst uke 14+ :)
 
Dette er grunnen til at jeg aldri har hatt Doppler, og heller ikke kommer til å anskaffe det. Jeg hadde blitt et nervevrak! Jeg bekymrer meg nok fra før av. :nailbiting:

Men godt å høre at du fant hjertelyden igjen!:)
 
Jeg skal til jordmor om en uke <3
 
jeg føler meg ganske dum.. hysterisk.. starta debatt og lå og gråt i senga.. huff :p jeg er glad jeg har lagt bort doppleren. den kan holde seg borte lenge!
 
Var hos legen i dag og fant ikke hjertelyd :( Han sa det var for tidlig og ingen ting å beskymre meg for, men kjenner jeg er det.
Jeg er 11+1 i dag
 
Var hos legen i dag og fant ikke hjertelyd :( Han sa det var for tidlig og ingen ting å beskymre meg for, men kjenner jeg er det.
Jeg er 11+1 i dag
Det er tilnærmet umulig å ikke bekymre seg, særlig når man leser om andre som har funnet den i et par uker allerede. Trøst deg med at babyen er så bitteliten at den har garantert bare svømt seg en tur langt bak mot ryggen :D babyen er på størrelse med en vannbakkels. Tenk deg hvor lite hjertet er ;) babyen din har det helt fint der inne <3
 
Jeg er 11+3 og har ikke funnet hjertelyden enda. Har prøvd flere ganger med doppler bare for og høre. Men nå er den lagt bort og jeg gidder ikke prøve mer :) Ikke er jeg bekymra heller, føler på hele meg at alt er greit med lille bebis :) Får tidsnok høre den etterhvert hos jordmor eller på ultralyd :)
 
Back
Topp