finner ikke hjertelyden uansett!!!

Martine Elida

Blir kjent med forumet
kjøpt sånn angelsaund så jeg kan finne hjerte lyden. har lett i flere timer stått på hendene ALLE stillinger og alle tider på døgnet mn finner den ikke! finner bare min puls. mistet syntomene og liker all mat som jeg ikke likte før igjen. puppene mine krymper :O
skal på UL til mandagen for nå er jeg engstelig

at du ikke finner den er ikke så rart i. Hørt mange som ikke finner selv så tidlig. At symtomeme blir borte er også vanlig. Men forstår din nedkjøring godt. I alle mine 4 svangerskap jeg alltid ringt rett på sykehuset jeg. Og fått veldig go behandling der for mine redsler og det som har vært. Har mista 2 ganger og. Krysser fingrene for deg. Lureste er å ikke stresse seg opp hvertfall. Tenker på deg:))

Offa. Ikke bra å bekymre seg sånn, men skjønner deg godt. Jeg brukte også evigheter første gang, var da ca 12 uker. 

Mine råd:

- sku volumet på fullt

- ta vekk alle klær i nærheten av der du leter, de kan skape støy

- ligg strekk ut og slapp av i beina (ikke ha de i kryss eller noe, det kan skape muskelinterferens) - gi større avtand til bebisen.

- bruk MASSE gel/babyolje

- begynn med å finne skambeinet, og KLEM sensoren ned rett over beinet. For min del hjalp det å vinkle sensoren litt også, enda mer nedover mot herligheten. Hihi. 

Så lå jeg der i 3-4 minutter hver gang og bare bevegde sensoren LITT mot høyre, venste, opp og ned, til jeg plutselig fant den. Var mye "lavere" enn jeg hadde trodd, altså heeeelt nede med beinet, og litt "under" det.

Jeg fant også først mine egne pulsårer, en på hver side, og da jeg lette ca midt mellom disse fant jeg endelig "tog-lyden" min. 

Jeg håper (og tror) at alt er ok inne i magehuset ditt. Lykke til, både med letingen og med UL.

Klemme på. 

MASSE gode tips over her.. En annen viktig ting er at hvis du har morkaken foran, så er det enda vanskeligere å finne lyden! 

Livmoren min er oppe i navelen nå, men jeg sliter å finne hjertelyden fordi jeg har morkaken foran! Men hører bevegelser.. 

Jeg er 14+1 å finner heller ikke hjertelydn selv, men jeg har fortsatt symptomer da bare mildere enn de var før. Så jeg har bestemt meg for å vente en uke før jeg prøver igjen;-)

Var hos legevakten i dag (igjen) og legen brukte lang tid før han fant lyden.
Han sa at hvis du er oppblåst, eller lenge siden nr2 toalettbesøk kan litt tarm legge seg over livmora så det blir vanskeligere å høre.

Jeg har også angelsound og trodde jeg hadde funnet hjertelyden, men i følge legen ligger livmora lenger oppe enn jeg mente, så jeg vet ikke helt hva jeg har hørt på =S
Hørte nå tydelige hjerteslag mener jeg.
Men men han fant den iallefall tilslutt.

Det er ikke lett å finne den selv.
Og jo mindre du er på vei, jo vanskelige er det jo å finne den selv.
Dte går nok bra skal du se. Stresser du kan det også være en faktor for at du ikke finner den.
Pluss jeg ahr lest at fosteret ikke liker UL bølgene og kan trekke seg unna.
Kansje derfor du ikke finner den. Blir ikke anbefalt å bruke den for mye heller.

Du er ikke den eneste som mister symptomer. det har jeg også.
Er like gravid enda i følge legevakten =)

legene leter jo oftest ikke etter hjertelyden så tidlig da det ER vanskelig å finne den og de vil ikke gjøre oSs bekymra om de ikke finner den.. Derfor tenker jeg det er dumt å anskaffe seg en sånn angelsound så tidlig for å Lete selv.. Er jo vanskelig for legen og derav enda verre for oss uten kunnskaper om sånt.. Ikke vær engstelig, du er nok gravid:) bestill deg en privat ul om du er urolig:) lykke til!

Godt å høre at du har fått en time til UL siden du er så bekymret. Det er ikke noe kjekt å være bekymret!!. Når det gjelder å høre hjertelyden så kunne ikke legen finne den hos meg i uke 13. Han sa at det sjeldent brukte å prøve før etter uke 17 fordi det ofte skaper unødvendig bekymring dersom mor ikke får høre den. Selv likte han helst å vente til uke 20, for først da var lydene til å stol på og han kunne få den informasjonen som han trenger. Lykke til på mandag!

hvordan gikk det på ultralyd idag?

Enkelte bruker bare lang tid på å finne hjertelyden. Prøv å lete laaangt der nede, nesten ved hønepøne

Back
Topp