Finner ikke hjertelyd med doppleren lengre!

Hemmeligem

Flørter med forumet
Åhh! Her har vi grunnen til å ikke kjøpe Dopler :( Har funnet hjertelyden i både uke 8 og uke 9, men de snart to siste ukene har jeg prøvd tre ganger uten å høre noen ting som helst :( de første gangene tok jeg det helt med ro da jeg brukte lang tid for å finne den de tidligere gangene, men nå er jeg 11+4 og føler virkelig den burde være mulig å finne da jeg hørte den klart og tydelig i uke 8!

Skal på ultralyd på torsdag, ventetiden føles plutselig uendelig lang!

Det samme skjedde med meg. Brukte laaang tid på å finne den etter uke 11. Men alt var supert på ultralyd da! Hun sa at min morkake var foranliggende, så det kunne ha med det å gjøre.

Samme skjedde meg, hørte klart og tydelig i uke 10, fant den med en gang også. De siste to gangene jeg har prøvd har den vært mye vanskeligere å finne. Har måtte lete en stund. Er 12 uker nå

Morkaka ligger sikkert i veien.

En jeg kjenner var hos jordmor i uke 13. Hun fant ikke hjertelyd og sa at det ikke er garanti for å finne den så tidlig.. Du burde ikke være bekymret :-)

Er en grunn til at jeg ikke skal ha doppler! Blitt rådet av fler til å ikke skaffe det fordi man blir stressa viss man ikke finner hjertelyden!

Kan vere det har flytta litt på seg? Fosteret er jo kjempelite enno, så kanskje det har gøymd seg bak morkaka?

Tusen takk allesammen :) Det er så fint å ha sånne som dere når man blir urolig!

Jeg hadde morkaken foran sist svangerskap så muligheten er der vel for at det samme skjer igjen :) alle symptomene er fortsatt til stede så jeg har nok ingen grunn til å bekymre meg! Nå skal doppleren legges til side noen uker :)

Håper vi får se en sprekkene liten krabat på ultralyden på torsdag <3

Dere er go som gull!

Hvordan hører jeg forskjell på min og den lille's hjerteslag?

Hvis du går på YouTube og søker så finner du flere videoer som tydelig viser forskjellen på dine og den lilles hjerteslag. Jeg vil si at den lilles høres ut som et hardtarbeidende lite lokomotiv :) pluss at den er mye hurtigere enn egen puls. Jeg har et punkt på magen hvor jeg noen ganger hører begge to samtidig. Tydelig forskjell :)

De sier at det skal vanskeliggjøres å finne hjertelyd med doppler før tidligst uke 13, så du har sikkert bare hatt veldig flaks i uke 8-9. Babyen ligger så langt nede i bekkenet ennå. :)

Det er vel derfor man ikke bør gjøre det så tidlig, pga bekymring hvis man ikke finner hjertelyd. Min lege prøvde ikke før svangerskapskontroll i uke 24(?).

Uke 24 var da ekstremt seint :p De prøver fra uke 14 her som jeg bor hvertfall :)

Jm på Riksen sa at hun ikke anbefalte å skaffe doppler, nettopp på grunn av stresset det skaper om man ikke finner lyden.

Back
Topp