finner ikke hjertelyd i uke 17

Jordmor sa ifra til meg at det var ikke sikkert hun fant noe så tidlig så jeg skulle ikke være redd om hun ikke fant.
Har med hvordan barnet ligger [:)]

Tru det er ganske vanlig.. De sier jo man kan finne den tidligst i uke 12 og mange må vente før de får hørt den for ungen ikke liker den hjertelyd tingen man bruker og gjemmer seg.. Må huske at de enda er ganske så små og kan gjemme seg godt enda en stund.
Og så lenge alt var bra på UL så er det ingen grunn til bekymring[:D]

Jeg fikk blødninger i uke 23, havnet på føden...... de brukte 15 minutter med doppler, fant ikke hjertelyden. Jeg skjønte at de trodde at barnet var dødt... De rigget opp UL, men skulle bare prøve en gang til med doppler mens de ventet på at UL-en slo seg på (var på natten).... Og da fant hun den!!!!!!

Ønsker deg lykke til, håper det aller aller beste for dere!!! [:)]

Krysser fingrene!![:)]

alt var bra. morkaka ligger foran så kan ikke regne med at legen kan finne hjertelyden på lenge med doppler sa hu som tok ul

Jepp! Ble innlagt på sykehuset da jeg gikk gravid med Isa..de trodde jeg hadde blindatrmbetennelse. Legen på legevakta fant da ikke hjertelyden, men senere samme natt så jeg tulla på ul og alt var bra!

ORIGINAL: snartmammatil2små

alt var bra. morkaka ligger foran så kan ikke regne med at legen kan finne hjertelyden på lenge med doppler sa hu som tok ul

Kjempebra.
Men det ho med ul sa ang doppler høres rimelig rart ut. Jeg har morkaka foran også og har fått høre hjertelyden hver gang siden uke 12-13 på alle kontroller.

Legen min ville ikke lytte etter hjertet før etter uke 20. Akkurat pga av slike tilfeller. Noen ganger er den vnaskelig å finne og da blir mor selvfølgelig bekymret. Det går nok bra skal du se. Håper det ikke er lenge til du skal på ul da, så du slipper å bekymre deg så lenge

Jeg var hos JM i uke 17, da fant hun ikke hjertelyd. Hun var ikke bekymret sa hun, for det var enda tidlig. Jeg var på ordinær UL uka etter, og alt var fint.

Jeg hadde morkaka på forsida av magen da, så det kunne være med på å dempe lyden.  Bare slapp av, antakelig er alt i orden. [:)]

Back
Topp