finner ikke bilstol

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Nå har jeg lest tester og sett på bilstoler, men jeg blir sånn i tvil! Det setet jeg hadde sett meg ut, kom ikke så høyt i testene..

Har ikke Isofix i bilen, og da endrer setet seg i tester (f.eks et Multi-tech sete med isofix kom i toppen på en test hos forbrukerombudet, men så fant jeg en annen test hvor det samme setet var testet uten isofix - og kom da "under middels" i resultatet..)

Aaah, jeg vil ha en bakovervendt stol, som kommer bra ut i tester selv uten isofix!!

*frustrerende å befinne seg i bilstoljungelen*

Sliter med det samme!!!! Testene varierer jo sånn........
Vet ikke hva det blir her enda, er jo så dyrt og, så vil ha en som går til 25 kg.

BESAFE!! Anbefaler d veeeldig!! det selges med og uten isofix ooog kan stå bakovervendt og forover

ORIGINAL: K.gedminiene.M

BESAFE!! Anbefaler d veeeldig!! det selges med og uten isofix ooog kan stå bakovervendt og forover

Går de opp til 25 kg?
Og hvordan er de og feste i eldre biler?

Vi valgte Britax hi way.
Eneste som passa i bilen vår.
Det er 0-25 kg

ORIGINAL: eplemos

Vi valgte Britax hi way.
Det er 0-25 kg

Har dere liten eller stor bil?? Vår er liten og besafe er litt for stort tror jeg..

ORIGINAL: emb

Går de opp til 25 kg?

nei...0 til 18

Går de opp til 25 kg?

Går opp til 18kg :) og er kjempe greie å feste med bilbeltet :)

ORIGINAL: Triners

Vi valgte Britax hi way.
Det er 0-25 kg

Har dere liten eller stor bil?? Vår er liten og besafe er litt for stort tror jeg..

Vi har en Toyota Hiace.
Trangt baksete.

Vi valgte Britax hi way.
Det er 0-25 kg

Vi har en Toyota Hiace.
Trangt baksete.

hm.. tipper det er bedre plass enn i Mazda 323'n vår.. [:D]

Vi valgte Britax hi way.
Det er 0-25 kg

Vi har en Toyota Hiace.
Trangt baksete.

hm.. tipper det er bedre plass enn i Mazda 323'n vår.. [:D]

Det er ikke sikkert. Poloen har bedre plass i baksetet enn hiacen vår. Men vi kan trille vogna rett inn i bagasjerommet da [:D]

ORIGINAL: Skravlepapegøye

Går de opp til 25 kg?

Vil helst ha til 25kg nå jeg først skal kjøpe nytt, går jo til 13kg det vi har no......
Festes det bare med bilbelte eller er det annet "dill" og?
Har ikke verdens største baksete, og tre barn som skal inni, og to av de er i sete. [8D]

Vi valgte Britax hi way.
Det er 0-25 kg

Hvordan festes det, og hva er prisen?
Eneste setet som blir solgt her er acta grco på reflex.

Vi valgte Britax hi way.
Det er 0-25 kg

Hvordan festes det, og hva er prisen?
Eneste setet som blir solgt her er acta grco på reflex.

Vi betalte 2690 kr.
Litt kronglete å montere i vår bil iallefall (har bare bakdør på ene siden.)

VIL OVERHODE IKKE ANNBEFALE ACTA SITT........ DET DATT FRA HVERANDRE BARE VI SÅG PÅ DET!!!!!!!!

Hvis dere skal ha ett som går til 25kg,bør dere sjekke hvordan barnet sitter i det når dere må bytte nå.Kan ikke uttale meg om alle seter, men flere av de som brukes så lenge er veldig store,og barnet får en dårlig sittestilling,spesielt hvis det sovner og blir slapt...

Det nye be safe setet izi combi x3 får toppkarakterer for oss som har kultur for bakovervendte seter.Det sliter litt mer i land der det er vanlig å sitte forovervendt. Men det tar stor plass,og varer ikke så lenge som til 25 kg.

Går de opp til 25 kg?

Vil helst ha til 25kg nå jeg først skal kjøpe nytt, går jo til 13kg det vi har no......
Har ikke verdens største baksete, og tre barn som skal inni, og to av de er i sete. [8D]

Er de andre barna dine store siden du vil ha opp til 25 kg? Gutten min er 5,5 år og 20kg. Når han sluttet å sitte bakovervendt var han 16kg. Vet ikke om mange som har hatt bruk for sete opp til den kg klassen, de stagnerer jo gjerne i vekt når de er så aktive. Håper du ikke oppfatter dette feil altså, bare lurte. 

Jeg kommer nok til å kjøpe Brio Zento - går til 25kg, og kan festes bakover - og forovervendt. Festes uten Isofix. Festes med reimer i dørken (seteskinnene) i tillegg til setebelte. Veldig sikkert, og er beregnet for at man skal kunne ha hele 3 zentostoler i baksetet.

ORIGINAL: ainamn

Jeg kommer nok til å kjøpe Brio Zento - går til 25kg, og kan festes bakover - og forovervendt. Festes uten Isofix. Festes med reimer i dørken (seteskinnene) i tillegg til setebelte. Veldig sikkert, og er beregnet for at man skal kunne ha hele 3 zentostoler i baksetet.

jeg har også tenkt på dette, men er det noen av dere som har prøvd det i bilen? og hva slags bil..
Vi har Besafe isi ett eller annet nå til storebror og det tar så j*** stor plass bakovervendt, så tenkte å kjøpe dette til begge gutta.

ORIGINAL: Solis*

Går de opp til 25 kg?

Er de andre barna dine store siden du vil ha opp til 25 kg? Gutten min er 5,5 år og 20kg. Når han sluttet å sitte bakovervendt var han 16kg. Vet ikke om mange som har hatt bruk for sete opp til den kg klassen, de stagnerer jo gjerne i vekt når de er så aktive. Håper du ikke oppfatter dette feil altså, bare lurte. 

Kan bare signere her. De vokser jo ikke like fort videre nå. De fleste ungene blir jo liggende veldig lenge i intervallet 10-15kg... At babysetet på byttes ut før kg grensa er nådd er somregel fordi de blir for lange

Back
Topp