Er det noen som har funnet hjertelyd med doppler hjemme? Hvor langt var du på vei når dere fant den? Og måtte dere lete lenge?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skal funke det og, må bare ha noe som kan lede lyden.Lette ganske langt ned ja, men må man ha gelé, kan man ikke bruke en krem/body loation?
Hvorfor skal man ikke bruke den mer enn 5 min om gangen?Kjøpte dopler rundt uke 13, prøvde 2-3 ganger den uka, uten hell. Prøvde på nytt uke 15/16 og da fant jeg det jeg er 99% sikker på at var hjerteslag - det hørtes ganske likt ut som hos jordmor - men jeg mistet det igjen så fort jeg bevegde litt på meg, og fant det ikke igjen etterpå, heller ikke de par neste gangene jeg prøvde.
Mener å ha lest et sted at man aldri skal bruke den mer enn 5 minutter av gangen/om dagen, så da blir det ikke veldig mye tid til å lete hver gang.
Hvorfor skal man ikke bruke den mer enn 5 min om gangen?
During 11‐14 week scans (or earlier in pregnancy)
3. When performing Doppler ultrasound, the displayed Thermal Index (TI) should be less than or equal to 1.0 and exposure time should be kept as short as possible (usually no longer than 5‐10 minutes) and not exceed 60 minutes.