• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Finne hjertelyd i uke 6 selv?

silji

Betatt av forumet
Har en babywatcher som jeg tenkte teste ut i uke 9 tidligst.
Men så snakket jeg med søsteren min i går som mente legen hadde funnet hjertelyden i uke 6 hos henne, hadde vansklig for å tro det.
Men så da måtte jeg prøve selv, og fant hjertelyden!! Kom kun fram noen sekunder, men flere ganger. Lå mellom 120-150, utrolig gøy.

Andre som har hørt noen funne hjertlyd så tidlig? (ikke ved UL)

tviiiiiiler[8|]

ORIGINAL: Lillesnille

tviiiiiiler[8|]

Tviler jeg og... din egen hjertelyd du fant kanskje?

Det er vel så og si umulig. Hjertet begynner å slå en gang i uke 6+. Og det er så lite og så langt inni at nei.. Du finner ikke det fra utsiden. Med mindre hu har stappa doppleren oppi hufsa? 

Hva tror dere er årsaken til at tallene kom frem da?
De var ganske tydlige og varte noen sekunder, hoppet ikke opp og ned i store variasjoner heller.

ORIGINAL: Labambie

Det er vel så og si umulig. Hjertet begynner å slå en gang i uke 6+. Og det er så lite og så langt inni at nei.. Du finner ikke det fra utsiden. Med mindre hu har stappa doppleren oppi hufsa? 

ORIGINAL: silji

Hva tror dere er årsaken til at tallene kom frem da?
De var ganske tydlige og varte noen sekunder, hoppet ikke opp og ned i store variasjoner heller.

aner ikke, men noen 6 ukers fosterlyd var det iallefall ikke.. umulig, da er du lenger på vei om så..

Jeg hadde innvendig UL hos gynekolog i uke 7+2. Han sa at da var nok akkurat hjertet begynt å slå, var ikke lenge siden. Og vet jordmødre som venter til leeenge etter uke 12 før de vil høre etter hjertelyden, fordi de ofte ikke finner den. Så jeg vet ikke... Trodde ikke det var mulig da, men. Kanskje...[:)]

ORIGINAL: Krøllo

Tviler jeg og... din egen hjertelyd du fant kanskje?

Min egen hjertelyd ligger ikke over 120.

Stappet den ikke opp i hufsa nei..

Nei, det tviler jeg på. Dessuten ligger jo hjertefrekvensen høyere så tidlig. [;)]

Kan godt være det ikke var hjertelyden, men synst det var veldig tilfeldig at den viste tallene flere ganger.

Legen til søsteren min mente vertfall det var hjertelyden han fant i uke 6, så da er vell han helt på bærtur han også.

Legen min fant den ikke i uke 15, men jeg tvang henne til å sjekke. Hun ville ikke, for hun sa at dobleren ikke var den sterkeste og var redd for å uroe meg. Vet flere leger og som ikke vil høre før rundt uke 16 pga de er redd for å uroe mor om de ikke finner den. Jeg var på ul i uke 5+5 og da hadde hjertet nettopp begynt å slå. Lurer på om frekvensen lå på 172.

på bærtur da ja...

ORIGINAL: TrollMoor

Jeg var hos legen i uke 6.. Å da fant han hjertelyden til lillemor.. Han ble jo overrasket.. For regnet ikke med å finne den..[;)]

Ja det kan jo være, selv om jeg ikke trodde på søsteren min først. Men hun har det i svangerskapspapirene sine, og tok UL uken etterpå så hun vet hvor langt hun var på vei.
Legen hennes var også veldig overasket og sa det var veldig tidlig.
Så ikke alltid ting er slik man tror, nye ting blir oppdaget og blir en realitet hele tiden, så ingenting er umulig.
Kanskje var det hjertet, eller ikke..[;)]

Jeg fant hjertelyden i uke 7+2 selv, og har bevis for det (film)

Men jeg er en jævel med doppleren, da :)

EDIT: Den jeg fant lå på rundt 180 og den "skal" være så høy såpass tidlig, så tviler litt på at det er hjertelyden du har funnet. Kan jo være at den bare teller dobbelt eller noe.

ORIGINAL: Speedsjarken
EDIT: Den jeg fant lå på rundt 180 og den "skal" være så høy såpass tidlig, så tviler litt på at det er hjertelyden du har funnet. Kan jo være at den bare teller dobbelt eller noe.

Den hoppet opp mot 200 et par ganger, så kan være den ikke klarte lese alle slagene, siden det er så tidlig tenker jeg det kan være også.
Den fungerte veldig fint og stabilt forrige gang, men da testet jeg ikke før uke 10, og fant med en gang.

doppleren kan slå inn dobble slag innimellom. Så med mindre du virkelig har HØRT hjerteslagene (ikke bare sett at den har slått inn) så tror jeg ikke det er babyen du har hørt

ORIGINAL: EgVilMenfårDetKjeTil

doppleren kan slå inn dobble slag innimellom. Så med mindre du virkelig har HØRT hjerteslagene (ikke bare sett at den har slått inn) så tror jeg ikke det er babyen du har hørt

Ja, det er det jeg også mener :) Når jeg fant hjertelyden så hørte man tydelig at det var en jevn, kjemperask dunking, det var ikke bare tall på doppleren.

ORIGINAL: EgVilMenfårDetKjeTil

Takk for svar[:)]
Var ute etter erfaringer, og dette har jeg ikke hørt før. Så da har jeg vertfall forklaring om hva det mest sannsynig var da[;)]

Back
Topp