Fine November Jenter!

8 dager til termin, alt vi trenger er på plass. Men mangler å vaske huset og skulle også selv ha bakt å hatt litt i fryseren.
Julegaver tar jeg etter babyen har kommet, vet for det meste hva jeg skal kjøpe. Men har en søster som vil være med på gaveshopping og hun er bortreist i 5 uker til.

13 dager til termin og ting er vel et sted mellom klart og ikke helt på plass..

Huset trenger en ordentlig vask før, sengen til lille må monteres og har fremdeles en del babyklær som skal vaskes, men tar det litt som det kommer.
Har ikke ork til å stresse med det ^-^

Vil bare ha alle i heimen friske.
Syk mann og OJ er syk. Ser ut som reine apoteket her.

... føler at jeg bare vil nyte den siste tiden som gravid...

Gjør det!

Baby klarer seg i ukesvis med mamma, et teppe og varmt vann. Alt annet kan bestilles på nett etter hvert som dere trenger det - inkludert husvasken om det skulle bli en krise. Worst case scenario for jula er en bunke gavekort og baby-bilder under treet.

Selvfølgelig har vi lyst til å ha mer enn det klart, men panikk og stress er ikke nødvendig.

Hvordan går det med dere?
Begynner ting å komme på plass? eller er det full panikk og siste kjør?
Har dere noen planer før den lille kommer til verden?

Jeg har god tid, og håper å klemme inn to uker til på jobb. Det meste av utstyrsbutikker er I hus, men står godt I boden.

Kjipt! Håper det er noe som går over fort?
Håper det.
OJ har stygg hoste, feber, mye slim. Litt mer tungpustet. Mannen feber, rennende nese etc.
OJ har også øyekatarr som ikke vil gi helt slipp.
Når den høygravide med kraftige maserier og kynnere er den mest oppgående er det gale:P

Håper det.
OJ har stygg hoste, feber, mye slim. Litt mer tungpustet. Mannen feber, rennende nese etc.
OJ har også øyekatarr som ikke vil gi helt slipp.
Når den høygravide med kraftige maserier og kynnere er den mest oppgående er det gale:p

Ta vare på hverandre! Og kall inn forsterkninger hvis det trengs.

Her er det meste på plass, Iallefall det mest nødvendige :) Gidder absolutt ikke å bake eller lage ekstra middager.. Vil ikke ha så masse besøk i starten, kun familie, og synes faktisk det er dem som skal ta med mat og bakst til oss :P

Mangler brystpumpe og flasker. Men ikke sikkert vi trenger det med en gang, så sender sambo ut på shopping om det blir nødvendig :)
Burde vel bare få vasket litt mer klær, så er vi vel klare.

25 dager igjen til termin! :)
Alt det viktigste er på plass og julegavene i år består av et bilde av gullet i en ramme. Resten av de søm ikke er så nærme får julekort med bilde av gullet :)

Her er det 2 uker til termin, og jeg tror hun kommer litt før (kun en magefølelse). Nesten alt er på plass og er vasket, men mangler badebalje. Har lyst til å vaske understellet på barnevogna og bake litt, men vi får se. Nyter nemlig late dager nå :-) Jeg bør få pakket fødebagen snart da, og kanskje gjøre klar en liten koffert til storebror. Jula tenker jeg ikke så mye på ennå.

Alt er i hus, men ikke satt opp. 18 dager til termin, håper hun kommer litt før;)
Har bakt litt kaker og kanelboller, brød og focaccia, soverommene, bad og kjøkken har fått rundvask.
Sliter veldig med bekken nå, så nå er det egenpleie som står i fokus. Mannen stresser med å dra i land siste snekkerprosjekt ute, så jeg venter tålmodig på at han skal bli ferdig før vi skrur opp vugge, stellebord ol.

Tenk jenter, våre 9 måneder som gravide er straks over! Snart er vi nybakte mødre alle sammen:)
Ta vare på dere selv og hvil med god samvittighet:)

Tja. Bilen vår er på service en time unna oss... den skulle vært ferdig igår men får den ikke før i slutten av uka. Bilen vi lånte av en kompis av samboeren, den røk toppakninga på nå på søndag. Så vi er uten bil, fryktelig frustrerende. Samboeren må kjøre/ hente mini i bhg med firmabilen å jeg er strandet innafor de fire veggene ...... vil ha mini ut NUH ! Termin 5.november

Her er alt på plass.. Ikke lagt på sengetøy til snuppa, men det gjør vi når vi kommer hjem :)

Vente, vene, vente, vente, vente....
Har til og med lagt på sengetøyet jeg.. så tenkte jeg å bare få mannen til å riste det litt ute før vi kommer hjem med babyen :)

8 dager til termin, alt vi trenger er på plass. Men mangler å vaske huset og skulle også selv ha bakt å hatt litt i fryseren.
Julegaver tar jeg etter babyen har kommet, vet for det meste hva jeg skal kjøpe. Men har en søster som vil være med på gaveshopping og hun er bortreist i 5 uker til.
11 dager til termin og det viktigste er på plass. Resten får gå seg til etterhvert:) satser på litt baking denne uka. Julegaver skal vi ta når baby er kommet. Håper bare mine rutiner rundt handlingen ikke blir vanskelig med baby med;) jeg pleier å få alt unnagjort på en dag eller to. Stresser aldri.
Jeg turte ikke satse på å vente med julegavene, da jeg husker hvor vondt jeg hadde for å gå lenge etter fødsel sist, og terminen min er den 26. Orka ikke tanken på å skulle bruke de første ukene av barseltida på å stresse rundt i butikker med baby og kanskje dårlig i formen, lite søvn etc :) Så jeg er nesten ferdig. Har bare noen få igjen. Men de gidder jeg ikke stresse med. Skal alltids greie å ordne noen gaver i desember :)

Tror vi har alt klart. Og det som evt ikke er klart, er det ingen krise med likevel.

Har ikke bakt da, men tenker at folk ikke forventer å bli servert når de kommer på besøk likevel, så det gikk jeg IKKE stresse med. Har ikke verdens største familie eller nettverk heller (+at hele min familie bor på en annen kant av landet, og vi reiser til dem i februar), så regner ikke med å bli nedrent av besøk heller :)

Back
Topp