Fikk leverskade av C9 kuren

Boblefrua

Forumet er livet
"Expressen-journalist Anna Bäsén testet slankekuren til Forever Living. Etter to uker med jevnlig inntak av aloe vera, fikk hun påvist endrede leververdier og ble rådet til å avslutte dietten".

https://www.nrk.no/norge/testet-populaer-slankekur_-_-fikk-leverskade-1.13037356

Burde det vært strengere regler for salg av slike produkter, eller er det greit at hvem som helst kan selge og anbefale det?

Dette er problemer med alle quick fix slanke kurer. Man vet ikke langtids effekten. Men å spise Sundt og trene. Det vet man at funker og er bra for kroppen!
Det er sant. Men "alle" vet hvor innpåslitne selgere kan være, burde man ikke ha en viss kunnskap for å selge slike "helsebringende" produkter?

Det er sant. Men "alle" vet hvor innpåslitne selgere kan være, burde man ikke ha en viss kunnskap for å selge slike "helsebringende" produkter?

Helt klart! Jeg går alltid inn med skepsis til slikt. Har flere venninner som har prøvd å pakke dette på meg. Har til og med tenkt at i kombo med trening så vil jo dette gjør underverker. Men ble aldri til at jeg prøvde. Nå er jeg gravid, med sv diabetes. Å har kutta sukker, raske karbohydrater, potet, ris og pasta. Og dressing å mange hurtig sauser. Å vekta går nedover. Nå har jeg mye å ta av. Så dette gjør ikke noe i forhold til graviditeten. Men det viser hvor effektivt kostholds endringer kan være.

Jeg har ikke prøvd det her men mye annet, for det er dessverre ikke sånn at kostholdsendring og trening er nok alltid. Kunne virkelig ønske detbvar så enkelt..

Men jeg har kun prøvd fra apoteket da, skeptisk til sånn som selges av enkeltpersoner

Jo, blir helt flau av mange av forever selgerne som kaller seg helseeksperter uten utdannelse eller peiling i det hele tatt.

Jo, blir helt flau av mange av forever selgerne som kaller seg helseeksperter uten utdannelse eller peiling i det hele tatt.

Amen! Har en del kjente på fb som jeg har måtte fjerne fra feeden min pga evig mas og frelse om bedre helse og livskvalitet pga disse produktene. Verste er at de får biler, ville bonuser og goder jo mer innpåslitne de er.

Back
Topp