Fikk ikke time til svangerskapskontroll !??

Linkii

Forelsket i forumet
Skulle på første svangerskapskontroll hos legen i dag (8 +2). Men når jeg kom sa legen at det var alt for tidlig med kontroll, så han bad meg bestille ny time i uke 12. Er ikke det litt sent med tanke på å bestille time til oul!? Forrige svangerskap hadde jeg første kontrollen i uke 6, da bestilte jordmor oul, enda da fikk jeg time sent til ultralyd. Ville gjerne ha hatt kontroll snart, for skal på privat ultralyd i uke 11 og de ønsket at man skulle ta med seg helsekortet..

Jeg var hos legen på fredag for å ta prøver. Og skal til jm 7.11. Jeg spurte legen om han bestilte oul. Han så at det ble ikke gjort før uke 12 på grunn av mange ikke kommer så langt. Syntes det var veldig rart da jeg mener min jm gjorde det med en gang på første kontroll sist. Og det var mellom uke 6 og 8 en gang.

Skulle på første svangerskapskontroll hos legen i dag (8 +2). Men når jeg kom sa legen at det var alt for tidlig med kontroll, så han bad meg bestille ny time i uke 12. Er ikke det litt sent med tanke på å bestille time til oul!? Forrige svangerskap hadde jeg første kontrollen i uke 6, da bestilte jordmor oul, enda da fikk jeg time sent til ultralyd. Ville gjerne ha hatt kontroll snart, for skal på privat ultralyd i uke 11 og de ønsket at man skulle ta med seg helsekortet..
Prøvde å ringe og få time til 1. Svangerskapskontroll i dag jeg også. Nei det utføres ikke før mellom uke 12-16!! det er så mye som kan gå galt før den tid fikk jeg til svar! Jævla nek som sitter på det kontoret. :banghead:

Prøvde å ringe og få time til 1. Svangerskapskontroll i dag jeg også. Nei det utføres ikke før mellom uke 12-16!! det er så mye som kan gå galt før den tid fikk jeg til svar! Jævla nek som sitter på det kontoret. :banghead:
Uke 12-16?? Omg.. må ha vært dritings den dama.. :rolleyes: Og jeg har kort lunte..

Det er faktisk helt normalt å vente til uke 12 med første kontroll, særlig de stedene de har stor pågang.
Du kan jo be om en time hos jordmor hvis du trenger det, men ellers er det ikke noe som haster. :)

Uke 12-16?? Omg.. må ha vært dritings den dama.. :rolleyes: Og jeg har kort lunte..

Sniker fra desember.

Det er helt vanlig å ikke ha første kontroll før i uke 12, med mindre man har ekstra oppfølging av forskjellige grunner, blødninger eller andre komplikasjoner. Det er nye retningslinjer som sier at blodprøvene ikke kan tas før det. Det er også god tid til å søke fødeplass da. Det kreves heller ikke helsekort på privat UL før det.

Jepp, uke 12 her også. Helt vanlig, så lenge det ikke er noe ekstraordinært.

Jeg hadde første svangerskapskontroll 10+3, men jeg måtte vente med å ta blodprøver til jeg er over uke 12.

Jeg bestilte sånn at jeg kommer til legen 10+1 på 1. SV.kontroll. Blir spennende, og se hva hun sier om det :)

Jeg skal ikke før jeg er i uke 12 :) da får jeg tatt blodprøver osv. Synes det blir nok legetimer/jordmortimer totalt uansett Sist jeg var gravid var jeg heller ikke før i uke 12 og fikk oul i uke 19.

Hadde min første kontroll i går (7+5) så synes det var rart at man ikke skulle få det om man ønsker det?

Back
Topp