Fikk ikke tidlig ul..

Dlies

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Til tross for to spontanaborter på kort tid og at jeg flere ganger sa at jeg ønsket tidlig UL sa bare legen jeg var hos forrige uke at jeg var så ung så det var ikke nødvendig med tidlig UL! Klarer ikke å glede meg over graviditeten eller tro at det faktisk er noe levende der inne, siden jeg har opplevd å bli skuffet og ikke ønsker å gjennomgå den smerten på nytt.

Her jeg bor (Finnmark) er det ingen som tilbyr privat UL heller, ikke som jeg vet om iallefall..

hva ville dere ha gjort?

Skjønner hvorfor du vil ha d! Men noen leger mener at d må være medisinske årsaker for å hendvise til tidlig ul. Har dere tatt hcg prøver ? D kan du spørre om. Eller bytte lege om d er en mulighet.
Håper du klarer å glede deg over den lille i magen selv om du kanskje ikke får tidlig ul ☺

Skjønner hvorfor du vil ha d! Men noen leger mener at d må være medisinske årsaker for å hendvise til tidlig ul. Har dere tatt hcg prøver ? D kan du spørre om. Eller bytte lege om d er en mulighet.
Håper du klarer å glede deg over den lille i magen selv om du kanskje ikke får tidlig ul ☺

Ja, jeg har cøliaki noe som er grunnen til de tidligere spontanabortene. Fått i meg hvetemel og så har kroppen dannet anticeller som har støtt embryoet ut pga. kroppen tror det er en "inntrenger". Har troen på at streng diett har hjulpet meg med å bli gravid, og å komme så langt som 7+1 har jeg aldri gjort tidligere. Men likevel har jeg en følelse på at jeg ikke kan glede meg over det siden det er så lett at det går galt. Men men får vel krysse fingre og håpe på det beste fram til OUL da..

Skjønner veldig godt at du er engstelig for at det skal gå galt. Håper virkelig at denne gangen går bra for dere!:)
Helsevesenet har vel sine retningslinjer å følge i forhold til behandling. Hvis du tenker på det så kan ikke en tidlig UL hindre SA. Jeg ville rådet deg til fokusere på å følge din diett og gi spiren de beste vilkår du kan, så må naturen gjøre resten.
Klem

Skjønner veldig godt at du er engstelig for at det skal gå galt. Håper virkelig at denne gangen går bra for dere!:)
Helsevesenet har vel sine retningslinjer å følge i forhold til behandling. Hvis du tenker på det så kan ikke en tidlig UL hindre SA. Jeg ville rådet deg til fokusere på å følge din diett og gi spiren de beste vilkår du kan, så må naturen gjøre resten.
Klem

Takk for gode ord.

Har også tenkt en del på at det som er ment til å skje det skjer uansett - så det eneste en tidlig UL ville bidratt med var forhåpentligvis å betrygge meg og få meg til å innse at det faktisk er noe der inne! :-) Håper etterhvert at jeg klarer å slå meg til ro. Skal tenke positive tanker! Klem

Back
Topp