Fikk ikke tidlig ul..

Dlies

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Til tross for to spontanaborter på kort tid og at jeg flere ganger sa at jeg ønsket tidlig UL sa bare legen jeg var hos forrige uke at jeg var så ung så det var ikke nødvendig med tidlig UL! Klarer ikke å glede meg over graviditeten eller tro at det faktisk er noe levende der inne, siden jeg har opplevd å bli skuffet og ikke ønsker å gjennomgå den smerten på nytt.

Her jeg bor (Finnmark) er det ingen som tilbyr privat UL heller, ikke som jeg vet om iallefall..

hva ville dere ha gjort?

Hæ??
For ung?! Den har jeg aldri hørt før.. Er det mulig? Men er da vell like bekymra selv om men er en mor i 30 årene som man er en mor i tenårene om så var :/
Uff klem

Hvor langt er du på vei da? Er du langt kok kunne du funnet hjertelyden med doppler eller få en jordmor til å prøve me stetoskop :)
Skjønner deg utrolig godt.
Jeg var avgårde for et par uker siden. Med masse smerter I siden, med mistanke om graviditet utenfor livmoren, men d var heldigvis ikke det. Bare cyster.

Hvor langt er du på vei da? Er du langt kok kunne du funnet hjertelyden med doppler eller få en jordmor til å prøve me stetoskop :)
Skjønner deg utrolig godt.
Jeg var avgårde for et par uker siden. Med masse smerter I siden, med mistanke om graviditet utenfor livmoren, men d var heldigvis ikke det. Bare cyster.

Er bare 7+1 dessverre så det er nok ikke mulig helt enda. Men kan jo gjøre det etterhvert for det føles litt tryggere å ha hørt hjertelyd.

Så bra at det ikke var graviditet utenfor livmoren! Er så redd for MA jeg ;/

Hæ??
For ung?! Den har jeg aldri hørt før.. Er det mulig? Men er da vell like bekymra selv om men er en mor i 30 årene som man er en mor i tenårene om så var :/
Uff klem

Ja han sa at jeg var så ung at han ikke så noe hensikt med å henvise meg til tidlig UL ettersom at det som regel gikk bra med unge damer som var gravide! Da hadde jeg nettopp fortalt han om 2 meget smertefulle SA med bare en mnd mellom hverandre. Klart man er bekymret uansett alder! Spesielt når man har mistet før, da vet man jo hvor fort gjort det er.. Nei huff, likte ikke han legen.

Ja han sa at jeg var så ung at han ikke så noe hensikt med å henvise meg til tidlig UL ettersom at det som regel gikk bra med unge damer som var gravide! Da hadde jeg nettopp fortalt han om 2 meget smertefulle SA med bare en mnd mellom hverandre. Klart man er bekymret uansett alder! Spesielt når man har mistet før, da vet man jo hvor fort gjort det er.. Nei huff, likte ikke han legen.
det er det dummeste jeg har hørt :confused: nei jeg sjønner veldig godt at du ikke likte den legen der.. hadde ikke jeg heller gjort

Veldig rart at han ikke henviste deg! Så kunne det isåfall vært opp til sykehuset og bedømme. Jeg har mistet 3 ganger før, og legen sa at vi kan henvise til sykehuset, men det er absolutt ikke sikkert de vil ta meg inn likevel. Så vi valgte å henvise til en gynekologpraksis i nærheten. Der fikk jeg ul 9+1 og skal tilbake uke 12.

Wow, blir altså så imponert av helsetjenesten i den nordlige delen av landet vårt. Hadde selv en lite hyggelig opplevelse med dem igår.
Blir skikkelig provosert på dine vegne!
Du kan ikke kontakte jordmor eller en annen lege?
Er ikke du som egentlig hører til Nordland? Isåfall, ville jeg kanskje dratt hjem en tur, har funnet en privat gynekolog som tilbyr ultralyd. http://www.din-gynekolog.no/index.php

Wow, blir altså så imponert av helsetjenesten i den nordlige delen av landet vårt. Hadde selv en lite hyggelig opplevelse med dem igår.
Er ikke du som egentlig hører til Nordland? Isåfall, ville jeg kanskje dratt hjem en tur, har funnet en privat gynekolog som tilbyr ultralyd. http://www.din-gynekolog.no/index.php

Mhm, kommer kun turnusleger som er ute etter å tjene mest mulig penger på flest mulig pasienter. Er akkurat som dem bare vil at vi skal fortelle problemet og komme oss ut fra kontoret så neste pasient kan komme inn.. Har MANGE dårlige erfaringer herifra. Bodd her i 3 år og enda ikke møtt fastlegen min!

Skal bestille time hos jordmor nå, kanskje hun er mer behjelpelig.

Jo stemmer at jeg hører til i Nordland, sendte mail til en privat klinikk som het "På vei" i Bodø men fikk tilbakemelding om at de ikke var i drift lengre dessverre.

Var nettopp hjemme i Bodø på påskeferie, så kan nok ikke reise tilbake bare for å ta UL, er såpass dyrt å reise :-( Men takk for tips om klinikk, skal definitivt bestille der hvis jeg skal ta en tur hjem før OUL!

Mhm, kommer kun turnusleger som er ute etter å tjene mest mulig penger på flest mulig pasienter. Er akkurat som dem bare vil at vi skal fortelle problemet og komme oss ut fra kontoret så neste pasient kan komme inn.. Har MANGE dårlige erfaringer herifra. Bodd her i 3 år og enda ikke møtt fastlegen min!

Jo stemmer at jeg hører til i Nordland, sendte mail til en privat klinikk som het "På vei" i Bodø men fikk tilbakemelding om at de ikke var i drift lengre dessverre.

Var nettopp hjemme i Bodø på påskeferie, så kan nok ikke reise tilbake bare for å ta UL, er såpass dyrt å reise :-( Men takk for tips om klinikk, skal definitivt bestille der hvis jeg skal ta en tur hjem før OUL!
Jepp, hver gang jeg er hos legen min er det en ny turnuslege der. HVER gang. Er helt sjukt.
Har også mye dårlig erfaring fra leger og sykehus i Nord.

Håper det løser seg hos en jordmor. :) Er jo ikke greit å bli behandlet dårlig fordi man er ung!

Tror nok dessverre ikke det er så uvanlig med avslag for unge gravide, siden SA er såpass normalt. Hjelper jo selvfølgelig lite for den som er midt oppi det, og har opplevd spontanabort. De aller fleste kommer jo så tidlig at man ikke er klar over at man har hatt en.

Finnes vel privat gynekolog i Alta. Vet ikke hvor langt unna du bor.

Hei. Kan varmt anbefale gynekologen i Bodø, nevnt av iza9. Ellen Langen er kjempedyktig! Synd å høre om hvordan du har blitt mottatt til nå.

Denne dama (Ellen Langen) er kjempedyktig! Hun kan jeg trygt anbefale.

For en DOTT!
Kan du ikke ta kontakt med jordmor? de pleier som regel å være litt lettere å få tidlig UL med er min erfaring :) Jeg skulle få i uke 12 fordi jeg har opplevd en MA og en SA, nå skal jeg jo uansett i morgen tidligere fordi jeg er usikker og redd etter rosa utflod i går. Hun ringte og fikset mens jeg satt på kontoret med henne!

Tror nok dessverre ikke det er så uvanlig med avslag for unge gravide, siden SA er såpass normalt. Hjelper jo selvfølgelig lite for den som er midt oppi det, og har opplevd spontanabort. De aller fleste kommer jo så tidlig at man ikke er klar over at man har hatt en.

Finnes vel privat gynekolog i Alta. Vet ikke hvor langt unna du bor.

Bor ca. 5 timer unna, men skulle ha vært med bilen på service der så kunne tatt to fluer i en smekk. Hvis jeg får tak i den private gyn. i alta :-) Skal undersøke! Takk for tips

Jeg vile da ringt jordmor i kommunen og fått henne til å henvise deg til ul. Ingen på mitt legekontor tok meg seriøst da jeg ble gravid knappe 2 mnd etter exu, men jordmor forstod min bekymring og sendte henvisning. Pratet da bare med henne over Tlf.

Ikke for å være kjip med kommentaren nå.....men, det er helt vanlig med sa. alle som blir gravide og opplever sa kan faktisk ikke kreve tidlig ul fra legen. Jeg forstår legen godt. De kan ikke gjøre noe uansett om det er sa. Det krever nok mer for å få dekket tidlig ul. :(

Jeg fikk ul hos legen i uke 6 etter å ha småblødd litt noen dager. Du kan jo ringe imorgen eller mandag å si at du har blødd noen dager men ikke nok til at alt er ute, så kanskje du blir henvist da for å få roa deg ned?

Ikke for å være kjip med kommentaren nå.....men, det er helt vanlig med sa. alle som blir gravide og opplever sa kan faktisk ikke kreve tidlig ul fra legen. Jeg forstår legen godt. De kan ikke gjøre noe uansett om det er sa. Det krever nok mer for å få dekket tidlig ul. :(

Veldig vanlig at de som har mistet gjentatte ganger får tidlig ul, jeg ringte selv jordmor for to dager siden pågrunn av litt rosa utflod og hun ringte sykehuset og fikset UL til meg, skal dit i dag.

Så varierer nok litt fra plass til plass vil jeg tro :)

Jeg vet at det er helt vanlig med SA, har googlet opp, ned og i mente etter at jeg har opplevd det gjentatte ganger selv. Har aldri krevd tidlig UL fra legen heller, jeg spurte om det var mulig for meg å få det da jeg NATURLIGVIS er kjempe bekymret for at fosteret ikke har det fint i magen. Jeg har ikke blødd så er ingenting som tilsier at jeg skal ha en SA denne gang. Hadde jeg hatt det like enkelt som de fleste andre kunne jeg bare bestilt privat UL men dessverre er det ikke alle fylker som tilbyr dette. Derfor henvendte jeg meg til legen.

Back
Topp