fikk ikke prevansjon

nancy drew

Forumet er livet
av legen i dag... ikke en gang minipille ville hun gi meg[>:] bare fordi pappa og lillesøster (20år) har hatt blodpropp og min andre søster har testet positivt på noe koagulerings greier (ps-antigen og ps- antitromibine, hørt nom det noen?)... Så hva gjør man da? kondom? Da kommer det ikke til å bli mye på meg fremover[:o] siden sambo da mener man likegodt kan la være når man tar på regnfrakk[8|].

heldigvis ammer jeg døgnet rundt (føles slik i hverfall) så legen mente at en så lenge var det rimelig sikkert.

Jeg har Leidenmutasjon(koaguleringsdefekt) men kan gå på minipiller sier legen[:)] Ville undersøkt med en annen lege. Selv skal jeg ha kobberspiral.

Det får bli 3 tette da.[8D] Eller kanskje du bare skal få satt inn en kobberspiral? Den har ingen skumle bivirkninger.[:)]

Lurer på om jeg ville snakket med en annen lege om prevensjon. Kanskje du får grundigere informasjon, og grundigere undersøkelse av din risiko da. Virker ganske sløvt av legen din å ikke snakke mer med deg om det? Amming kan bare brukes som prevensjon i maks 6 mnd etter fødsel, ikke sikkert du vil bli gravid igjen så raskt? Hva tenkte legen din videre da?

Amming er god prevensjon så lenge du gjør det riktig, og helt elendig porevensjon hvis du ikke oppfyller kravene. Her er litt informasjon om amming som prevensjonsmetode i tilfelle legen din ikke forklarte grundig nok: http://ammehjelpen.no/artikkel/101/LAM-amming-som-prevensjon

nei, trodde liksom minipillen kom til å gå fint... skal høre med fastlegen min når han kommer tilbake, men av en eller annen grunn får han unger ikke så ulikt meg å han var vekke i pappaperm (disse 14 dagene). Slik var det sist også...

vikarlegen tok endel blodprøver så går ut i fra at minipillen går greit om jeg "består" på disse. Og hun er den type lege som sier minst mulig annet en at ting sikkert går over av seg selv[8|] Men tre tette vil jeg unngå av den enkle grunn at vi verken har plass eller økonomi på nåværende tidspunkt til en til... får gå endel år til vi får oss hus.

jeg ble gravid sist da jeg ammet, riktignok var ungen min 9 mnd, men hadde ikke fått igjen mensen. så da ble jeg rett og slett gravid på første eggløsning som jeg hadde etter første mann. så jeg ville ikke stolt på d for lenge.

Nei, det å bruke amming som prevansjon blir ikke aktuelt her. Det stoler eg ikke på. Her skal vi ha noe i tillegg... [;)]

ORIGINAL: nancy drew

av legen i dag... ikke en gang minipille ville hun gi meg[>:] bare fordi pappa og lillesøster (20år) har hatt blodpropp og min andre søster har testet positivt på noe koagulerings greier (ps-antigen og ps- antitromibine, hørt nom det noen?)... Så hva gjør man da? kondom? Da kommer det ikke til å bli mye på meg fremover[:o] siden sambo da mener man likegodt kan la være når man tar på regnfrakk[8|].

heldigvis ammer jeg døgnet rundt (føles slik i hverfall) så legen mente at en så lenge var det rimelig sikkert.

Første legen min sa til meg, husk at amming er ikke noe prevansjon! så greit å ikke stole på den om dere ikke skal ha en til nå snart. men hva med kobberspiralen da?

Jeg vil helst ikke bruke minipillen, får hodepine, dårlig humør og nedsatt sexlyst av dem[&:]

Ikke superglad i kondomer vi heller, men nå prøvde vi durex Thin - den var slett ikke verst! Kjentes bortimot helt naturlig ut[:D]

(Jeg ble gravid med spiral nå sist, fordi den var feil satt inn - men skal vurdere om jeg tør å sette en ny)

Amming er IKKE sikkert!!
Skjønner ikke at folk tror det? [&:]

jeg har og sånn blod greier. fikk satt inn hormonspiral eg når eg var der på tirsdag eg. ingen problem. søstra mi har hatt blodpropp og valget hennes sto mellom hormonspirall eller en ting til som jeg ikke husker akkurat nå..
hadde hormonspiral sist etter jeg hadde fått baby og. var liksom det som var valget eller minipiller huske jeg..

ORIGINAL: Clovek

jeg har og sånn blod greier. fikk satt inn hormonspiral eg når eg var der på tirsdag eg. ingen problem. søstra mi har hatt blodpropp og valget hennes sto mellom hormonspirall eller en ting til som jeg ikke husker akkurat nå..
hadde hormonspiral sist etter jeg hadde fått baby og. var liksom det som var valget eller minipiller huske jeg..

Hormonspiral får ikke jeg bruke. Må være uten hormoner.

Back
Topp