Fikk høre jeg var vulgær i dag *bilde*

Brødhuet

Forumet er livet
Mailykke <3
Ulrik var på ultralydtime for å sjekke hjertet i dag. Alt bra :-)

Da vi var ferdig var det på tide med pupp før vi skulle trille en tur. Fant meg en stol i lobbyen på kvinne og barn-senteret.

Mens jeg sitter der står det en gammel dame med hatt og stokk å skuler på meg.

Jeg spør vennlig om hun lurer på noe. Hvorpå hun svarer: Vettu hva!! Sitte her sånn!! Vulgært er det!!

Jeg ble mildt sagt ganske paff. :-P

Dere kan jo dømme selv. Jeg var ganske vulgær der jeg satt å ammet barnet mitt diskret vel?1408734567882.jpg

Da har jeg også vært vulvær mange ganger..!
Huffameg, jeg synes det var en overdrivelse..

Er noe annet med de som lufttørker lenge og vel midt i folkemengden eller på en liten kafè. Synes vi ammere kan opptre diskre for å ikke støte andres intimsoner.

I mine øyne gjorde du ingenting galt :)

Da har jeg også vært vulvær mange ganger..!
Huffameg, jeg synes det var en overdrivelse..

Er noe annet med de som lufttørker lenge og vel midt i folkemengden eller på en liten kafè. Synes vi ammere kan opptre diskre for å ikke støte andres intimsoner.

I mine øyne gjorde du ingenting galt :)
Enig der

Sent from my iPhone using BV Forum

Så flott at alt er bra med hjerte!!

Vulgær?? Langt i fra. En må da kunne få sitte å amme sitt barn, spesielt på en kvinne og barn avdeling og så diskré som du gjorde.

Hun er nok fra en generasjon der de ikke ammet. Bare lukk ørene for sånne folk, og fortsett å amme du!!

Kjempevulgær!! :p Stakkars gamle dame ;)

Godt å høre at alt er bra med lille Ulrik :Heartblue

Det er jo lov til å håpe at hun var etymologisk korrekt, og tenkte på synonymene "folkelig", "hverdagslig" og "ukomplisert"...men mest sannsynlig ikke :(

Det er ganske mye av klesstil og oppførsel jeg ville kalt vulgær før amming i offentlighet, og ihvertfall før en slik opptreden som på bildet. Jeg er MYE mer vulgær, for jeg må ut med ALT (og jeg har ganske mye å blafre med...) og ungen herjer og styrer, så det er ikke alltid like diskret.

Lufttørker aldri i offentlighet, og opptrer så diskret som mulig, ikke for andres del, men for min egen. Synes rett og slett det er litt ubehagelig å vifte med "godsakene" så alle kan se de, så jeg skjuler så mye jeg kan. Merkelig, egentlig, at pupper blir offentlig eiendom idet de inneholder melk... Hadde alle intensjoner om å bli en beinhard offentlig ammer, men skjønte fort at et teppe kan være godt å ha når man må brette alt ut og bøye helt tilbake for å få ungen på plass.

Skjønner ikke at folk som plages av amming ikke bare kan dra til seg øya. Her også er det mye som er mer irriterende, som han som snakker HØYT i mobiltelefonen, så vi må er nødt til å høre om helgefylla og erobringene hans, de som røyker rett ved utgangene, mødrene som praktiserer fri barneoppdragelse på barna som elsker å ta på andres ting, og fjortiser som nyser uten å holde for munnen. Når DE er tatt hånd om, kan man komme å si at jeg støter andres intimsoner. Jeg sitter jo aldri oppi folk og ammer, så de som plages må virkelig oppsøke plagen ved å bevisst sitte å stirre på prosessen..og hvor støtende er ikke det, egentlig?

Hun så ingenting av puppen. Bildet tok jeg jo bare cm unna. Mens hun stod 4 meter unna. Så for henne var selve det å mate ungen med pupp utenfor husets fire vegger vulgært....

Jeg sitter aldri med puppen ute. Legger han til under genseren til han får tak. Så dekker ungen og genseren puppen til sammen.

Og ærlig talt. Pupper er mat. De var aldri ment som sexleketøy. Men dessverre er de mer til forlystelse og sex enn det de er her for, nemlig å gi babyene våre mat. Jeg tenker ALDRI seksuelt når jeg ser damer som ammer. Tenker kun at det er vakkert og naturlig.

Sent from my LG-D855 using BV Forum mobile app

Hun så ingenting av puppen. Bildet tok jeg jo bare cm unna. Mens hun stod 4 meter unna. Så for henne var selve det å mate ungen med pupp utenfor husets fire vegger vulgært....

Jeg sitter aldri med puppen ute. Legger han til under genseren til han får tak. Så dekker ungen og genseren puppen til sammen.

Og ærlig talt. Pupper er mat. De var aldri ment som sexleketøy. Men dessverre er de mer til forlystelse og sex enn det de er her for, nemlig å gi babyene våre mat. Jeg tenker ALDRI seksuelt når jeg ser damer som ammer. Tenker kun at det er vakkert og naturlig.

Sent from my LG-D855 using BV Forum mobile app

Amen! Cheesus altså, kjenner jeg blir provosert av sånn oppførsel.. Mener de virkelig at babyer enten skal sulte eller flaskemates når man må ut av huset? :smiley-angry016

Haha.. da er jeg også vulgær. Er ofte jeg ikke har noe som dekker over brystet heller. Spessielt i sommer når det var så varm. Gikk med amme bh og singlet, så puppen ble ganske "dradd frem". Sorry folkens, men puppen må frem når babyen er sulten. Ikke alle velger flaske barn. De aller fleste har jo faktisk prøvd å få til å amme men desverre ikke klart det. Å da syns jeg vi som klarer det skal få være litt stolte av det. Så om vi i blandt ikke finner amme rom så skal vi få sitte i guds frie natur (eller annet offentlig sted) å gi ungen vår mat uten å måtte bli kalt navn.

Hjelpes. Så irriterende. Da hadde jeg dratt frem puppen om spruta en melkesprut på hu :P så kunne hu fått vulgært ja..

Ja ærlig talt du, dette var helt forferdelig!!
Nei, gi blanke i hu gamlemor og vær "vulgær"!

Jeg er igrunn litt fascinert over at det er den eldre generasjonen som er "verstinger" på dette! Trodde mme før var så dyrt at alle gjerne amma og gjorde alt de kunne for å få det til? Eller fikk barna mme med en gang sånn at pupp forble pupp og ikke matfat? Eller var det mme og flaske så fort de gikk ut?
Hm..
Syns og at amming er naturlig og fint, det finnes jo ikke seksuellt! Jeg syns det er koselig, jeg! :) for meg er det blitt min helt egne kontakt med sønnen min, og det er da på ingen måte noen seksuell kontakt! Det er syke mennesker som tenker sånn - så da kan man vel spørre seg hvem som var mest vulgær av dere to :p

Ikke alle velger flaske barn. De aller fleste har jo faktisk prøvd å få til å amme men desverre ikke klart det. Å da syns jeg vi som klarer det skal få være litt stolte av det.

Vet at tråden ikke handler om dette, men må bare høre om jeg misforstår deg nå, så jeg ikke sitter og er fornærma uten grunn. Jeg reagerer nemlig veldig på det du skriver. Nå er jeg nok litt ekstra sensitiv når det kommer til amming, men;
Du sier at "de fleste har prøvd å amme, men ikke fått det til"...jeg oppfatter det ikke som at det er veldig få som får til å amme?
Og "ikke alle velger flaskebarn". Nei, det er forsåvidt helt riktig, men ikke alle som har flaskebarn har valgt det selv heller. Vil heller ha flaskebarn enn sultent barn.

Og til slutt "så vi som klarer å amme skal få være stolt"?!?! Det er dette jeg sliter så sinnssykt med (og som jeg håper jeg mistolket i ditt innlegg). Jeg skammer meg skikkelig og føler meg utilstrekkelig og som en dårlig mor, fordi det hele tiden gis så sterkt uttrykk for at dere som "klarer å amme" er bedre mødre enn meg som ikke gjør det. At det tydeligvis er noe galt med meg som ikke "klarer å amme". Har egentlig nesten klart å fortelle meg selv at det bare er sånn at noen har mer melk enn andre av og til, og at jeg er uheldig, men slik jeg oppfatter det her er det visst en ferdighet som jeg ikke har anskaffet meg. Jeg får jo til alt jeg har mulighet til å kontrollere selv, stillinger, rutiner, kosthold, pumping osv, men melken kommer likevel ikke.

Er altså enig i at man skal mate barnet sitt og ikke skamme seg over det, men kjenner litt på at du opphøyer en salgs eksklusiv elite av de få som mestrer ammekunsten. Men håper som sagt jeg bare leser med min såre morsfølelse :/

Ja ærlig talt du, dette var helt forferdelig!!
Nei, gi blanke i hu gamlemor og vær "vulgær"!

Jeg er igrunn litt fascinert over at det er den eldre generasjonen som er "verstinger" på dette! Trodde mme før var så dyrt at alle gjerne amma og gjorde alt de kunne for å få det til? Eller fikk barna mme med en gang sånn at pupp forble pupp og ikke matfat? Eller var det mme og flaske så fort de gikk ut?
Hm..
Syns og at amming er naturlig og fint, det finnes jo ikke seksuellt! Jeg syns det er koselig, jeg! :) for meg er det blitt min helt egne kontakt med sønnen min, og det er da på ingen måte noen seksuell kontakt! Det er syke mennesker som tenker sånn - så da kan man vel spørre seg hvem som var mest vulgær av dere to :p

Greia var vel at man ikke gikk ut. Man hadde ikke tid til kafé og slikt, og ikke råd heller. Man holdt seg hjemme.

Enda lenger bakover i tid hadde man jo også egne ammer, fordi det var så ufint å amme for fintfolk.

Tror nok amming i offentlighet til en viss grad har sammenheng med den seksuelle frigjøringen å gjøre. Jeg mener IKKE at det forbindes med sex, men at synet på kropp har blitt friere og at det er blitt mer greit å vise kropp, og man føler seg mer komfortabel med naturlige kroppsfunksjoner enn før.

Herlighet, ungen må jo ha mat!!! Du skulle spurt ho om ho spiste ute blant folk når ho er sulten... Off! Nei, du får ikke bry deg om sånne gamle ugler!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Absolutt ikke vulgær ! Hallo???!!!
Bare en nydelig mor som gir mat til babyen sin❤️Og det veldig diskret og delikat, om man kan kalle det det.

Vet at tråden ikke handler om dette, men må bare høre om jeg misforstår deg nå, så jeg ikke sitter og er fornærma uten grunn. Jeg reagerer nemlig veldig på det du skriver. Nå er jeg nok litt ekstra sensitiv når det kommer til amming, men;
Du sier at "de fleste har prøvd å amme, men ikke fått det til"...jeg oppfatter det ikke som at det er veldig få som får til å amme?
Og "ikke alle velger flaskebarn". Nei, det er forsåvidt helt riktig, men ikke alle som har flaskebarn har valgt det selv heller. Vil heller ha flaskebarn enn sultent barn.

Og til slutt "så vi som klarer å amme skal få være stolt"?!?! Det er dette jeg sliter så sinnssykt med (og som jeg håper jeg mistolket i ditt innlegg). Jeg skammer meg skikkelig og føler meg utilstrekkelig og som en dårlig mor, fordi det hele tiden gis så sterkt uttrykk for at dere som "klarer å amme" er bedre mødre enn meg som ikke gjør det. At det tydeligvis er noe galt med meg som ikke "klarer å amme". Har egentlig nesten klart å fortelle meg selv at det bare er sånn at noen har mer melk enn andre av og til, og at jeg er uheldig, men slik jeg oppfatter det her er det visst en ferdighet som jeg ikke har anskaffet meg. Jeg får jo til alt jeg har mulighet til å kontrollere selv, stillinger, rutiner, kosthold, pumping osv, men melken kommer likevel ikke.

Er altså enig i at man skal mate barnet sitt og ikke skamme seg over det, men kjenner litt på at du opphøyer en salgs eksklusiv elite av de få som mestrer ammekunsten. Men håper som sagt jeg bare leser med min såre morsfølelse :/

De fleste som får flaske har prøvd å amme, men pga utallige grunner har det ikke gått slik. F.eks er barnet syk og nå ha noe ekstra i melken.

Vi bør ikke gjemme oss vekk fordi vi ammer. Syns vi kan være stolte av det. Ikke at vi er bedre mødre. Man kan være stolt av mye uten å mene man er bedre. Jeg er stolt over å klare å leve med så dårlig økonomi som vi har. Men jeg har da ike bedre økonomisk sans enn folk som har bedre økonomi. U.c?

Selv har jeg jobbet hardt med begge mine to for å amme de. Og jeg har klart det, selv med nipler som silblør og baby som har verget seg mot puppen (storesøster). Så jeg er stolt, fordi dette en jobb og kamp,men jeg klarte det. Det gjør meg ikke til en bedre mor. Det bare er noe jeg er stolt av.

Noen er stolt av den fine bilen sin. De er ikke bedre sjåfør av den grunn..

De fleste som får flaske har prøvd å amme, men pga utallige grunner har det ikke gått slik. F.eks er barnet syk og nå ha noe ekstra i melken.

Vi bør ikke gjemme oss vekk fordi vi ammer. Syns vi kan være stolte av det. Ikke at vi er bedre mødre. Man kan være stolt av mye uten å mene man er bedre. Jeg er stolt over å klare å leve med så dårlig økonomi som vi har. Men jeg har da ike bedre økonomisk sans enn folk som har bedre økonomi. U.c?

Selv har jeg jobbet hardt med begge mine to for å amme de. Og jeg har klart det, selv med nipler som silblør og baby som har verget seg mot puppen (storesøster). Så jeg er stolt, fordi dette en jobb og kamp,men jeg klarte det. Det gjør meg ikke til en bedre mor. Det bare er noe jeg er stolt av.

Noen er stolt av den fine bilen sin. De er ikke bedre sjåfør av den grunn..
Jeg er helt enig i det du skriver, men det var ikke slik jeg oppfattet det første innlegget ditt. Blant annet at du sier at de fleste ikke klarer å amme. Og at det høres litt ut som om vi som "feiler" ikke prøver hardt nok.

Jaja, er nok litt for opptatt av semantikk.

Jeg er helt enig i det du skriver, men det var ikke slik jeg oppfattet det første innlegget ditt. Blant annet at du sier at de fleste ikke klarer å amme. Jaja, er nok litt for opptatt av semantikk.
Det er nok skrevet litt feil fra min side. Mener liksom at de som gir flaske har prøvd. De har ikke tenkt at "Fysj nei det gidder jeg ikke". Men som jeg skrev, det er så mange grunner til at man ikke klarte. Og de skal streng tatt være veldig stolte de også for å ha prøvd. Og om de har tenkt "Fysj nei" så har de nok en god grunn til det også. De aller fleste vil jo det som er best for dem og barnet. En vennine av meg har hatt bryst reduksjon, og pga en feil under operasjonen så kan hun ikke amme. Enkelt og greit. Så hun fant ut at hun ikke ønsket å ta den kampen når hun viste hun ikke kom til å mestre det uansett. Hun er en kjempe god mor! Hun har prøvd masse mme for å finne den perfekte og det har vært mye jobb det også. Men jeg tenker at jeg (og andre) må få være stolt av det vi klarer selv om noen ikke har klart det. Noen trenger jo ikke være så stolte for det heller, for det gikk jo så lett at det var ingen mestringsfølelse bak det. :-P sånn er vi bare forskjellige.

Du må være stolt over alt du har prøvd og klart! viktig å være litt stolt av seg selv. :-)

Viktig, men vanskelig av og til, å være stolt av å gjøre så godt man kan. Har jo aldri fått kjeft for mating (bare ett enkelt skråblikk fordi jeg satt i ei trapp), mennesker meg ofte minst like uglesett fordi jeg gir flaske. Som om alle tenker at jeg har valgt det selv for å gjøre det enkelt for meg selv og redde puppene, og dermed nekter barnet mitt den sunneste maten. Det er også et utrolig trist syn å møte, nettopp fordi det (ihvertfall i Norge) er så ufattelig få som velger flaske fra starten av, og at det stort sett alltid er en grunn til at man ty til flaske (og ofte en som er såpass sår og vanskelig at man ikke akkurat trenger å bli pirka på i tilegg)

Så konklusjonen blir vel: Vi skal være stolte av at vi er gode mødre som gjør så godt vi kan for våre elskede barn, og mate dem i offentlighet, med den metoden som måtte funke best for hver enkelt. Og de sure gamle damene kan snu ryggen sin og ta seg en bolle (eller et wienerbrød ;) )

Back
Topp