Fikk endelig fysioterapi time <3

Linselusen

Linselusen
og fikk endelig påvist bekkenløsning... Litt deilig å endelig vite hva det er, og få riktig behandling...
Men selvfølgelig ikke akkurat det jeg hadde håpet på :p
Så nå må jeg bli flinkere til å lytte til kroppen, og tenke at det er greit at jeg ikke kan være super woman lengre :p

Flere her som har noen gode råd på hva som lindrende og hva jeg bør unngå, har ikke hatt det i de andre svangerskapene, så jeg har ikke en snøring? :D

-små skritt
- beina samlet når du skal ut av bil feks
- ikke ha beina i kors når du sitter
- pute mellom beina når du ligger på siden
- hold deg langt unna Støvsugeren :o velg heller mopp om du plent må. Men helst ikke den heller.
- ta korte økter med gjøre mål
- ta pauser ofte

Ikke gøy med bekkenløsning :( men håper fysio kan hjelpe deg mye

Skal du gå jevnlig til behandlibg? Jeg fikk beskjed av fysio at jeg ikke fikk mere behandling fordi hun var så travel, men at hun kunne presse meg inn HVIS jeg ble verre. Følte meg litt snurt.. Men skal være med på bassengtrening da, i regi av fysioterapeuten.
Jeg syns forøvrig det er kjempe vanskelig med denne bekkenløsninga. Plutselig må jeg liksom tenke over hvilke bevegelser jeg gjør ele tida, og bruke god tid på gjøremålene mine. Rosahårdått sine råd er de samme som jeg har fått av fysio:) Fikk og beskjed om at det var lurt å følge dem, for å unngå å risikere å bli sengeliggende før fødsel. Så er bare å roe ned!

Akkurat bestilt time selv, men pga ferien hans fikk jeg ikke time før den 18. Jeg valgte å gå privat (altså må betale selv), hva gjør dere andre? Kan hende det er mer press hos de kommunale? Eller..?
Hadde heller ingen bekkenplager forrige svangerskap, så det er uvant å ikke kunne bevege seg som man vil!

Skal du gå jevnlig til behandlibg? Jeg fikk beskjed av fysio at jeg ikke fikk mere behandling fordi hun var så travel, men at hun kunne presse meg inn HVIS jeg ble verre. Følte meg litt snurt.. Men skal være med på bassengtrening da, i regi av fysioterapeuten.
Jeg syns forøvrig det er kjempe vanskelig med denne bekkenløsninga. Plutselig må jeg liksom tenke over hvilke bevegelser jeg gjør ele tida, og bruke god tid på gjøremålene mine. Rosahårdått sine råd er de samme som jeg har fått av fysio:) Fikk og beskjed om at det var lurt å følge dem, for å unngå å risikere å bli sengeliggende før fødsel. Så er bare å roe ned!

Hvor bor du?

Kan også hjelpe å tøye. Tøye hofteleddsbøyer og setemuskulatur. Blir ofte ømt der ved bekkenløsning

Skal til gjevnlige behandlinger ja :) var ikke noe å si på det... Noen trengte gjerne bare en behandling, men de fleste trenger flere behandlinger...
han jeg går til er Manuel terapeut, det vil si at han er både fysioterapaut og kiropraktor, og kan henvise til behandling eller videre til annen behandling, pluss sende inn blodprøver osv i tillegg om det er andre mistanker.. Også kan han gi sykemeldinger, så var utrolig greit!
Jeg ringte mitt i ferien, men han var ikke tilbake før 3 august, ringte igjen til han på tirsdag og fikk time i dag :D utrolig flink, og mange som anbefalte han til meg....

Klinikken er vel privat, men han dekkes av staten.... Slik jeg har forstått det :)

Akkurat bestilt time selv, men pga ferien hans fikk jeg ikke time før den 18. Jeg valgte å gå privat (altså må betale selv), hva gjør dere andre? Kan hende det er mer press hos de kommunale? Eller..?
Hadde heller ingen bekkenplager forrige svangerskap, så det er uvant å ikke kunne bevege seg som man vil!
Jeg har kommunal :) å får behandling en gang i uken :) men nå har hun ferie da :/

Jeg har kommunal :) å får behandling en gang i uken :) men nå har hun ferie da :/

Det burde jo være greit med 1 gang i uken :) Får du alt dekket? Aldri gått til fysio før faktisk, så bare lurer på hvor dyrt det kommer til å bli :P

-små skritt
- hold deg langt unna Støvsugeren :o velg heller mopp om du plent må. Men helst ikke den heller.
- ta pauser ofte

Enig i dette :) og når du gjør bevegelser som er vonde (eks stå opp fra senga) stram magemusklene. Tenk at du presser navlen mot korsryggen. Dette tipset har hjulpet meg mye :)

hos de som er dekket av staten er det veldig ofte lang vente tid, og de utnytter veldig ofte systemet, med at de tar flere inn på en gang og løper mellom pasientene... (Har opplevd det før)
Men ble anbefalt av kiropraktorene min, som er privat, og ringe rundt og høre med de forskjellige og si at man IKKE skal ha akumpunktur eller varmebehandling, og om de var dekket av staten... Og det er ikke normalt at man skal ligge å vente mens fysioterapautene flyr ut og inn ;)
så fant en som ligger utenfor sentrum, og litt "dumt" til... Etter en god del anbefalinger, Og de var 5 fysioterapauter på klinikken :) kort vente tid, kjempe flink, som tok seg god tid til å stille riktig diagnose... Pluss jeg fikk litt ekstra behandling for ett låst ledd i nakken :p

-små skritt
- hold deg langt unna Støvsugeren :eek: velg heller mopp om du plent må. Men helst ikke den heller.
- ta pauser ofte

Takk for masse gode tips! :D skal pugge denne listen og huske den!

Jeg var så heldig at henne jeg hadde blitt anbefalt av mange, fikk støtte av staten. Så får dekt. Hadde jeg ikke fått dekt hos henne, hadde jeg nok ringt rundt til andre fysioterapeuter og hørt.

Back
Topp