Fikk du vite kjønn på oul?

Treblirfire

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Kom til å tenke på dette nå. Når undersøkelsen nærmet seg slutt spurte jeg forsiktig om vi kunne få vite kjønnet og fikk et surt nei tilbake fordi det hadde hun aldeles ikke tid til å sjekke. Jeg forstår at det viktigste selvfølgelig er å sjekke om alt er som det skal ellers, men jeg husker jeg hadde skikkelig klump i halsen og smekk på fingrene-følelse etter jeg forlot undersøkelsen. Vet jo at mange blir spurt om de vil vite det på oul, så jeg ble så skuffet.

Det hørtes rart ut. Fikk spørsmålet om vi ville vite det, og det ville vi den gang :)

Høres jo merkelig ut? Er det ultralyd mellom uke 17-19 på sykehuset er det vel en selvfølge om en vil vite det eller ikke? :)

Det var det altså ikke til oss :-s men da håper jeg på en litt koseligere opplevelse denne gangen ❤️ er jo så herlig å se den lille

Medisinstudenter blir iallefall mange steder opplært til at kjønn ikke er noe man skal sjekke på ordinær ul, siden dette ikke er noe som er av direkte medisinsk betydning. Men de fleste gjør det likevel når de kommer ut i arbeidslivet, som en service til de kommende foreldrene :) det forutsetter derimot at de har tid til det i løpet av undersøkelsen.. Men jeg merker at jeg kommer til å bli rimelig irritert hvis vi ikke får spørsmål om det :P

Fy for en service da!!??!!
Fikk spm med begge, 2.gangen så jeg det selv før hun fikk sagt noe;-)
Ja, var det jeg også tenkte.. De må jo vite at oul er noe vi går og gleder oss til i mange uker i forveien, så jeg synes det var veldig sårende å få det sure svaret. Hun måtte jo hatt en dårlig dag :P

Back
Topp