fikk du uklart syn/tåkete syn under graviditeten?

Tittenteia

Elsker forumet
synet mitt har blitt så merkelig. spesielt hvis jeg sitter lenge på data så flyter bare alt utover hvis jeg slapper av i øynene. anspenner jeg øynene og myser blir synet bra igjen. noen flere som har fått synsforstyrrelser i svangerskapet?

Nei, mener ikke og huske det!

Nei, ikke nå foreløpig.

Ble litt tørr, og noen ganger så fløt det litt utover...Men ikke sånn merkbart...

Nå er jeg itillegg nærsynt og bruker linser...

Fikk permanent dårligere syn under første graviditet, men var kanskje ikke det du tenkte på. Hadde ikke synsforstyrrelser da jeg var gravid.

Ja, og hos meg ble det permanent. Det kom i mitt andre svangerskap og ble enda verre i tredje. Gikk fra å ha perfekt syn til å bli daglig brillebruker. 

dette er et merkelig fenomen. lurer på hvorfor det skjer. merket ingenting forrige svangerskap men nå har jeg fått det kraftig. optiker derimot, finner ingen forandring på synet mitt :/

trine2007 skrev:
dette er et merkelig fenomen. lurer på hvorfor det skjer. merket ingenting forrige svangerskap men nå har jeg fått det kraftig. optiker derimot, finner ingen forandring på synet mitt :/

Det kommer av trykkforandringer bak øyet under graviditeten. Er du gravid nå? For alle optikere burde jo vite at synstester tatt under graviditet ikke er pålitelige og utfører det ikke under graviditet ettersom det da er bortkastet. Kjipt å bruke masse penger på synsundersøkelse og evt. linser eller briller som kanskje ikke vil være riktige for deg om kort tid. 

gravid nå ja. og håper indelig det går tilbake når jeg har født. dette er utrolig ubehagelig.

Ja, jeg føler at synet på mitt venste øye er blitt mer uklart... (Bruker linser) Men ikke synsforstyrrelser liksom.

Håper det er noe som går over i allefall- skal ta en synskontroll en stund etter fødsel for sikkerhets skyld :)

Jepp, og det ble verre for hvert svangerskap. Bokstavene stokket seg ("svangerskapsdysleksi" :P) og selve synet ble dårligere. I følge optikeren min er ikke dette uvanlig, men ingen snakker om det.

Synet mitt har alltid blitt dårligere når jeg har vært gravid, og det merkes godt nå også ;)

Det er veldig vanlig med endringer i synet når en er gravid ja!

Jeg får alltid litt dårligere syn under en graviditet. Da er det veldig greit å bruke linser som jeg bare kan justere styrken på. Hadde vært verre om jeg måtte kjøpe nye briller...

Jeg fikk dårligere syn under siste svangerskapet, men optikeren valgte å ikke endre styrken på linsene siden det mest sannsynlig ville rette seg opp igjen etter fødselen. Og han fikk helt rett, nå har jeg til og med litt bedre syn enn før jeg ble gravid! Jeg var også mer plaget med tørre øyne (og munntørrhet).

Back
Topp