Fikk du svangerskapsforgiftning? *

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
Jeg hadde det. Første gangs gravid.
Mistenkte at noe var galt litt over 1 uke før det ble oppdaget da jeg var veldig dårlig form og urinen min hadde proteiner i seg og virket som jeg hadde små blomsterfluer som forstyrret synet. Dro inn på sykehuset da jeg hadde veldige ryggsmerter og rier og det viste seg at da hadde jeg kraftige rier men ikke tette nok og et veldig høyt blodtykk pluss noen av testene de gjorde på kroppen var tegn på det. Måtte bli liggende på sykehuset og de tok blodprøver dette var natt til 1 dag før termin.
De valgte og sette meg i gang den morningen med tbl da blodprøvene bekreftet det og blodtykket mitt hadde steget fra natten jeg kom inn og til morningen etter.
Kjempe flott oppfølging på sykehuset og var ikke redd i det hele tatt takket være flotte jordmødre❤

Ja med første.

Hadde begynnende ødem, proteiner og bt i uke 32, men ingenting ble gjort. Hos ny jm i uke 36 ble jeg sendt rett til sykehus. Der lå jeg på obs og de ventet til uke 37+0 for at han ikke slulle være prematur. Fikk bt-medisiner. Når jeg fikk beskjed om at de skulle ta vannet var en bitteliten økning i bt av spenning nok til at jeg gikk i eklampsi-kramper. Babyen ble hentet ut og jeg havnet i koma. Ingen senvirkninger på meg eller baby heldigvis. Hadde jeg ikke flyttet og fått ny jm hadde vi antageligvis dødd hjemme i leiligheten.

Nei, har ikke hatt det i noen av mine svangerskap!

Back
Topp