Fikk dere termin flyttet på?

Fikk du termin flyttet på?

• Ja

Votes: 11 57,9%
  • Nei

Votes: 6 31,6%
  • De prøvde, jeg nektet

Votes: 0 0,0%
  • Den var lik

Votes: 2 10,5%

• Antall som har svart
    19

Tigerbaby

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Jeg vet at mange mener man egentlig ikke skal det mens andre driter skikkelig i det.

Så.. ja?

St Olavs nekter fullstendig å bruke noe annet enn OUL-termin, så jeg ble flyttet en uke fram. Tar man hensyn til at han ved sist vekstestimering ligger litt foran skjema, og at fertilitetsseksjonen regner 2+0 selv ved innsett av blasto, så er han plutselig 16 dager foran skjema :p

Fikk beskjed om at terminen jeg hadde fått fra klinikken stemte med målingene på oul. Han ble født 1 dag over termin

Termin ble flyttet én dag frem på oul, så syntes ikke akkurat det var noen krise. Ble uansett satt i gang to uker før termin pga diabetes, så ingen praktisk betydning.

Med første ivf-barnet beholdt jeg samme termin etter OUL - 26 februar. Hun kom 2 mars. Nå denne gangen var ivf-termin 17 august, men flyttet til 14 august. Sier ikke noe på det når det er den veien, og kun tre dager.

Blitt flyttet en dag frem men det er fordi klinikken ikke regner uttaksdag som dag for befruktning

Jeg ble ikke flyttet på OUL. Jordmor skrev ned termin før hun begynte undersøkelsen, fordi hun visste vi hadde hatt ivf.

Jeg var med ei venninne på OUL denne uka. Hun er også gravid etter ivf. Og da sa jordmora at de nylig har begynt å endre på terminen etter størrelse på foster på OUL, som de gjør på alle andre. Var noe de på St. Olavs hadde bestemt, som driver med sånne ting...

Jeg fikk ikke flyttet termin på Ullevål på grunn av ivf, selv om målingene tilsa at termin skulle flyttes frem en uke. Virker som det er veldig ulikt fra sted til sted.

Jeg ble ikke flyttet da jeg hadde ivf. Jm presiserte før undersøkelsen at barn etter ivf ofte ligger 2 dager «lenger i vekst» i forhold til barn befruktet på vanlig måte. Og det stemte. Utifra målingene skulle jeg hatt termin 2 dager før men hun flyttet den ikke.

Min ble ikke flyttet, men hadde det ikke vært for IVF, ville terminen blitt flyttet fram 8 dager pga stort hode. Nå er han snart et år og har hodestørrelse på 98-percentil.

Har hørt overleger på UL og fosterdiagnostikk si, og selv sett gjeldende skriv på sykehus, som sier at IVF-terminer ikke skal flyttes på. Dersom fosterstørrelsen avviker skal det skrives notat på og eventuelt følges opp (avhengig av hvor stor forskjell), men vet selv at det også på det sykehuset blir flyttet på IVF-terminer like fullt. Virker som det har vært mest JM som flytter på dem og ikke leger...

Ja, en dag tidligere. Man skal jo egentlig ikke bli flyttet, men siden det var tidligere så syntes kdg det var greit :)

Nei. Rikshospitalet så de er ganske erfarne med det antar jeg :)

Fikk beskjed om å bare bruke menstermin fra klinikken. Hadde tul hos privat jordmor, hun mente jeg lå 4 dager foran mine beregninger. Helsestasjon jordmor regnet meg til 3 dager foran mine beregninger utifra terminhjulet sitt.
Ble satt enda en dag frem av hun private jordmoren igår. Så blir spennende å se hva de sier på oul :)

Back
Topp