Fikk dere morsdagsgave fra barnehage/skole?

*FruM*

Elsker forumet
Hadde barna laget noe i barnehagen eller på skolen til morsdagen?

Jeg hadde gledet meg SÅ til å se hva hun hadde laget, siden da det var farsdag hadde hun laget et kjempeskjønt bilde som de hadde pakket inn og var til farsdagen... MEN så hadde de ikke gjort noe! [:-][&o]

Hadde de gjort det hos dere?

De lager ikke noe på skolen til guttene. Rett å slett fordi at ikke alle har en mor/far.
I Oliver sin klasse var det nylig en jente som mast moren sin og i kreft. Så skjønner veldig godt at det ikke lages noe, men den *regelen* har vært i noen år.

Vi laget morsdagskort i barnehagen hvor jeg jobbet. Men vi hadde faktisk diskusjonen om det i forkant, om vi  skulle gjøre noe eller ikke. Det er nemlig noen få av barna som ikke har mor eller far, og det kan oppleves veldig sårt for dem å ikke ha en mor/far å lage kort til. Løsningen ble at de fikk lage kort til bestemor, tante osv. Synes det er koselig at barna får lage noe, de synes jo det er så stas selv[:)]

Hadde ikke laget noenting, sukk.. Synes det hadde vært så koselig å fått noe hun hadde laget. Er alene med henne og hun er 4 år, så ikke lett for henne å ordne noe selv[8D]

ORIGINAL: FrkPedersen

Vi laget morsdagskort i barnehagen hvor jeg jobbet. Men vi hadde faktisk diskusjonen om det i forkant, om vi  skulle gjøre noe eller ikke. Det er nemlig noen få av barna som ikke har mor eller far, og det kan oppleves veldig sårt for dem å ikke ha en mor/far å lage kort til. Løsningen ble at de fikk lage kort til bestemor, tante osv. Synes det er koselig at barna får lage noe, de synes jo det er så stas selv[:)]

Ja, det finnes jo andre man eventuelt kan lage til! [:)]
Men jeg tenker liksom at dersom de laget til farsdag bør de lage til morsdag også - ikke bare en av delene!

Ikke laget noe hær nei...

Ingenting

ORIGINAL: *FruM*

Men jeg tenker liksom at dersom de laget til farsdag bør de lage til morsdag også - ikke bare en av delene!

Det er jeg enig i[:)]

nei ingenting..

men jeg hadde også reagert hvis de hadde laget farsdagskort men ikke noe til morsdagen..

På avdelingen til minstejenta hadde de laget ballonger i papp, og fylt med silkepapir i en hjerteformet åpning. Var veldig fint!!

Selv jobber jeg i skolen, og vi lager ingenting til mors/farsdagen der. Jeg har to elever som ikke har far, så syns ikke det er noe å rippe opp i liksom....

Ja, hun hadde laget et kort i barnehagen.. Syntes det var kjempe søtt.

De laget ikke noe til farsdag. Vet ikke om det er fordi mi snuppe ikke har en pappa. Vi feiret uansett farsdagen med stepappaen hennes og hun lagde kort her hjemme til han.
Forrige gang lagde hun kort til meg når det var farsdag. Og forrige morsdag fikk jeg lys som de hadde lagt bilde av henne på og hun hadde dekorert med glitter.. Så forskjell på personell også, selv om det er samme barnehage.

På sfo hvor jeg jobber laget de badesalt til mødrene, Natur-gruppa sydde hjerteputer til sine [:)]

ORIGINAL: Renate Røverdatter

ORIGINAL: *FruM*

Kan det være fordi at alle barna har fedre, men kanskje de i bhg vet om noen som ikke har mødre?

Nei, er ikke derfor heller... Alle på avdelingen til jentungen har mamma også! [8|]
Men "godt" å se det ikke bare er i vår barnehage [;)]

Ja, de hadde laget et fint kort[:)]

Ikke laget noe her heller, men tenker ikke så mye på det. Får så mye fint ellers[:)]

Nei, ingenting her heller. Synes det er litt synd, for jeg hadde selvfølgelig satt pris på det - men samtidig så forstår jeg jo greia da...

Men, ingen i barnehagen er har mistet eller bor borte fra moren sin, så de kunne jo egentlig laget noe. Hadde vært noe helt annet om der var unger som hadde mistet moren f.eks... På farsdagen er det verre, tror jeg, for det er noen få unger der som ikke har noen pappa (de har ikke kontakt med han iallfall).

jeg fikk kort med masse streker på [:D] hun er bare 14 mnd, så hun skjønner jo ikke no av det.
men jeg ble kjempeglad [:)][:)][:)]

men jeg skjønner veldig veldig godt at ikke alle bhg lager det. selv om de kan lage til tanter bestemødre osv, så mangler de jo fortsatt moren sin.. [&o]

Her har hun lagt ett nydelig kort både til mor og farsdagen..
Fra skolen vet jeg ikke, for det var pappaen som hentet han på fredagen..

Jeg har ikke fått noe iallefall[8|]
TRodde jeg skulle få noe jeg, så jeg hadde gledet meg[:-][X(]

Back
Topp