Fikk denne i posten i dag:)

Så gøy.. har kjøpt en ergobaby jeg også! gleder meg så til lillegutt kommer!

Babyshop, mener jeg betalte 500 og noe. Den var på tilbud så måtte bare da det var tilbud. Bestilte 23.12 men har vist vært tomt på lager helt til nå. )
Uten spedbarnsinnlegg da?

har hørt at det ikke er bra for babyer å sitte slik før de klarer å sitte sjøl æ.. stemme kanskje ikke det da?

Ok. Tror jeg betalte 699 for alt, men det kan ha vært et annet tilbud ;-)
Ja, det var kanskje det jeg betalte. Bestilte en vippestol til 500 og noe som også var på tilbud. Så da var det den jeg husket ca prisen på. :) Men vippestolen har jeg ikke fått enda.

har hørt at det ikke er bra for babyer å sitte slik før de klarer å sitte sjøl æ.. stemme kanskje ikke det da?
Det er ikke bra å sitte i bæremeis eller på stol før de kan sitte selv.. men det er jo spedbarnsinnlegg som kan brukes fra nyfødt.. men jeg vil nok begrense det til en time om gangen.. må se litt på hvordan barnet sitter før jeg kan kommentere det noe mer..

Ja, det var kanskje det jeg betalte. Bestilte en vippestol til 500 og noe som også var på tilbud. Så da var det den jeg husket ca prisen på. :) Men vippestolen har jeg ikke fått enda.
Ikke lett å huske alt.. man kjøper ganske mye i denne tiden

Jeg hadde min i sånn en gang jeg skulle til vikarlege. Legen er spesialist på ting som har med ben, ledd osv å gjøre (vet ikke hva det kalles), og han sa at det måtte jeg da ikke finne på å bruke. Baby sitter visst helt feil oppi der, for rompen kom i feil høyde i forhold til knærne. Da hadde jeg det spedbarnsinnlegget....

Jeg hadde min i sånn en gang jeg skulle til vikarlege. Legen er spesialist på ting som har med ben, ledd osv å gjøre (vet ikke hva det kalles), og han sa at det måtte jeg da ikke finne på å bruke. Baby sitter visst helt feil oppi der, for rompen kom i feil høyde i forhold til knærne. Da hadde jeg det spedbarnsinnlegget....
Tenker bare at man bruker ikke en sånn sele i mange timer om gangen når de er veldig små, og hadde den vært veldig skadelig hadde den vært tatt av markedet. :)

var det samme som jeg også har hørt, men jeg vet egentlig ikke hvordan barnet sitter i slike da! jeg selv har absolutt ingen erfaring.. fikk bare streng beskjed om å ikke bruke før babyen satt sjøl :)

hørt det om babybjørn sin, mer ergobabyen er annerledes og helt ergonomisk til babyen.

hørt det om babybjørn sin, mer ergobabyen er annerledes og helt ergonomisk til babyen.
Var ergobaby jeg hadde!
Legen tok til og med ut babyen for å se nøyere på sittestillingen...

Tenker bare at man bruker ikke en sånn sele i mange timer om gangen når de er veldig små, og hadde den vært veldig skadelig hadde den vært tatt av markedet. :)

Det er dette jeg tenker også. Og de sier jo det om vippestol også, at den er heller ikke så bra dersom de sitter i timesvis i den, men litt går bra. ;)

Hvordan hadde du da satt babyen i dette småbarninnlegget? Bæring av baby i ergonomisk bæretøy.
Mine barn har bodd i ergoen på grunn av kolikk. Ingen leger, ortopeder, helsesøster har gjort noe annet enn å si at dette er bra fot babyen min, nærhet er jo super viktig når de er nyfødte! Men knea skal høyere enn rompa, derfor har man også denne puta i småbransinlegget. Er man usikker så se om dere kan finne en bærehjelper i deres nærområde. Helsestasjonen pleier å vite slikt :)
Her kan dere se hvordan babyen skal sitte. Veldig viktig at beina er plassert riktig :) https://m.youtube.com/watch?v=6SeOwBYCa3o

Last edited:
Back
Topp