Fikk beskjed om at han hadde...

• Trådstarter Trådstarter Celezte
  • Opprettet Opprettet
C

Celezte

Guest
Skeivt hode- hva gjør man? Var på 6 ukers i dag, alt var helt topp, men fikk beskjed om å legge lillemann på andre siden med hodet... Hvordan skal jeg få til det? Tenker da spes om natta når han ligger på samme side i flere timer av gangen. Noen som har tips? Retter det seg etterhvert??

Gutten min hadde også skjevt hode. Men det har rettet seg opp nå, og han er 5 mnd.. Var flink til å oppfordre han til å ligge til den andre siden enn den han alltid lå på.. (Hadde en favorittside fra fødselen) Og la han masse på magen. Var til manuell terapeut og det var de rådene jeg fikk der! Ordner seg! [:)]

Eventuelt legg noe på ene siden av han i senga, som "dytte" hodet til riktig side.. Eller flytt hodet når han sover...

Kanskje det er noe med nakken hans som gjør det vanskelig for ham å ligge til den siden. Hva med å prøve osteopat/manuell terapeut? Greit å få tatt det så tidlig som mulig.

har ingen erfaring for je venter mitt første, men har hørt at de har lagt det på siden og at det er med på å rette det. Vet itte om det er noe i det

ORIGINAL: Celezte

Skeivt hode- hva gjør man? Var på 6 ukers i dag, alt var helt topp, men fikk beskjed om å legge lillemann på andre siden med hodet... Hvordan skal jeg få til det? Tenker da spes om natta når han ligger på samme side i flere timer av gangen. Noen som har tips? Retter det seg etterhvert??

Datteren min hadde det samme, men jeg råder deg til å gå til manuellterapeut/kiropraktor så tidelig som mulig. For om man venter for lenge, så tar det lenger tid før det retter seg opp. Det kan sitte i nakken.

Det som er viktig er å stimulere han til å snu seg til den andre siden. F. eks henvende deg til han fra den "vanskelige siden". Vet det finnes en pute som skal "lette" trykket så barnet ikke skal bli flat i hodet, men ikke helt sikker på hva denne het.

Ligger han med hodet mot deg om natta??
Hvis han gjør det kan du snu han i den andre enden i senga sånn
at han legger hodet andre veien mot deg(Ikke så flink til å forklare, håper du skjønte det)..
Det tipset helsesøsteren min meg til å gjøre hvis han bare lå med hodet den ene veien...

Nicholas hadde det og vi fikk behandling hos fysioteraput gjennom helesstasjonen vi. Gikk vel i behandling til han var ca 5 mnd tror jeg. Ble helt fin han[:)]

Takk for råd alle :-) jeg får håpe det hjelper å legge han mot andre siden... så får jeg heller ty til andre midler om det ikke blir bedre :)

Min har også gruuuusomt skeivt hode! Helt skremmende å se på hodeformen når han ligger på magen, det ene øret er mange cm lengre bak enn det andre. Ekkelt..

HS og legen sa at jeg skulle prøve å være flink til å oppfordre han til å legge hodet andre veien, evt. legge noe bak hodet/ryggen, så han ikke greier å legge seg på godsiden.
Ellers ville det helt sikkert gå seg til av seg selv sa hun, etterhvert som han blir mer "oppegående" og ikke bare ligger på ryggen.
De kjente også på nakken hans, og han var vist ikke noe stiv eller noe, men helt normal. Han har rett og slett bare fått seg en skikkelig favorittside.

ORIGINAL: Kiraoth

Ligger han med hodet mot deg om natta??
Hvis han gjør det kan du snu han i den andre enden i senga sånn
at han legger hodet andre veien mot deg(Ikke så flink til å forklare, håper du skjønte det)..
Det tipset helsesøsteren min meg til å gjøre hvis han bare lå med hodet den ene veien...

Samme tipset fikk vi også. Funket veldig bra [:D]

Annen hver uke lå hun med hodet i fotenden, for hun snudde alltid hodet mot vinduet.

Det retter seg sikkert etter hvert. Husker tulla var flat som ei bokstøtte i bakhodet før hun lærte å snu seg rundt på magen

gutten min hadde det, vi fikk beskjed om å bruke babypute i sengen![:)]
det hjalp veldig, ble ikke noe verre.. når han lå på golvet så var det en fin måte å få øvet på å holde
hode..

Back
Topp