Krösa Maja
Forumet er livet
Tviler ikke på dette engang.
Sykehuset gjør veldig mye feil, og noen ganger dreper det mennesker.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tviler ikke på dette engang.
Stakar. Til alle som ikke trur de kan glemme eller gjøre feil. Når jeg tok abort så glemte de å gi meg smertestillende. Det stod i papirene deres at jeg hadde fått det. Lå 2 timer i smerter før noen skjønte at jeg ikke fått noe. Feil kan desverre skje. Dette er noe sykehuset burde bli anmeldt for.
Å gi feil og glemme er vidt forskjellig. Jeg fikk ikke smertestillende før jeg bad om det, og da lå jeg i et smertehelvete og klarte så vidt å røre meg. Var så lei meg at jeg ikke tenkte at jeg kunne be om det, og fikk beskjed om at selvfølgelig skulle jeg ikke ha så vondt. Og det var en spontanabort som stoppa litt opp, slik at jeg ble lagt inn på sykehuset for å få hjelp til å få ut dødt foster og alt andre.
Uansett.. ja, alle kan gjøre en feil. Men herregud for en feil da! Dette er jo en feil som ikke burde skjedd, og som setter dype spor uansett utfall. Stakkars jente!
Leger og sykepleiere burde klare å tolke kroppspråket til pasientene, som du skriver at du hadde det veldig vondt og det var helvete. Så etter min mening burde legene / sykepleieren tolket dette og funnet smertestillende og gitt til deg + si at det er smertestillende. Det skal ikke mye til for at man ser at noen har mye smerter og trenger litt hjelp med å få disse smertene vekk
Ja, de forsvant bare, og jeg og mannen ble overlatt til oss selv på rommet. Det var absolutt ikke ideelt. Mulig de var underbemanna, det skjedde midt på sommeren, og da er det som kjent ferieavvikling. Men uansett skjer dessverre mye rart på sykehus. Og uansett ser jeg på det som skjedde med meg som en forglemmelse, mens det å gi feil medisin kan være direkte farlig.
Tja, her må jeg faktisk si meg uenig. Legen glemte en vattdott i magen til kusinen min etter keisersnitt. Hun gikk en infeksjon som ble stadig verre på tross av all behandling frem til samboeren hennes insisterte på at de sjekket at de ikke hadde glemt igjen noe. Flaks for henne! Dette skjedde på et av de største sykehusene i Norge for mindre enn ti år siden, så ja, feil skjer her som andre steder. Håper inderlig det går bra med kvinnen som fikk gal tablett og babyen hennes.Ser ikke helt hvordan man kan sammenligne å få feil smertelindring, ikke få lindring osv med dette? Å gi en gravid en abortpille er jo virkelig noe helt annet [emoji85] en ting er å gi feil medisin det skjer, jeg fikk blodtrykkspillene til nabodama på barsel, kunne gått galt ettersom hun hadde høyt blodtrykk og jeg hadde farlig lavt. Alikevel er det ikke til å sammenligne med å gi en gravid kvinne noe som dreper babyen i magen. En abortpille er heller ikke noe man bare gir typ «her ta denne» den skal jo gis med instruksjoner og forklaring, gjerne også smertestillende så at ingen lukta lunta her er jo bare sært.
Mye skjer på sykehus men det er ikke slik at man ved et uhell dreper foster, glemmer igjen sakser i magen ved operasjon eller amputerer feil arm. Så denne syns jeg var merkelig[emoji85]
Tja, her må jeg faktisk si meg uenig. Legen glemte en vattdott i magen til kusinen min etter keisersnitt. Hun gikk en infeksjon som ble stadig verre på tross av all behandling frem til samboeren hennes insisterte på at de sjekket at de ikke hadde glemt igjen noe. Flaks for henne! Dette skjedde på et av de største sykehusene i Norge for mindre enn ti år siden, så ja, feil skjer her som andre steder. Håper inderlig det går bra med kvinnen som fikk gal tablett og babyen hennes.
Enig i det første, litt forskjell på å ikke gi smertestillende kontra å gi en abortpille.Ser ikke helt hvordan man kan sammenligne å få feil smertelindring, ikke få lindring osv med dette? Å gi en gravid en abortpille er jo virkelig noe helt annet [emoji85] en ting er å gi feil medisin det skjer, jeg fikk blodtrykkspillene til nabodama på barsel, kunne gått galt ettersom hun hadde høyt blodtrykk og jeg hadde farlig lavt. Alikevel er det ikke til å sammenligne med å gi en gravid kvinne noe som dreper babyen i magen. En abortpille er heller ikke noe man bare gir typ «her ta denne» den skal jo gis med instruksjoner og forklaring, gjerne også smertestillende så at ingen lukta lunta her er jo bare sært.
Mye skjer på sykehus men det er ikke slik at man ved et uhell dreper foster, glemmer igjen sakser i magen ved operasjon eller amputerer feil arm. Så denne syns jeg var merkelig[emoji85]

Selv om det er mye ferie skal leger og sykepleiere være der for hver pasient og fylle hvert enkelte sine behov. Ja, det skjer mye rart på sykehuset det er det ingen tvil om. Og det som var din opplevelse er ikke noe jeg ville sett vekk i fra, du lå i smerter og hadde mye vondt. Det synes vertfall ikke jeg er greit. Men også det å gi feil medisin ville jeg sagt er like ille, for syns ikke det er riktig å la pasienter ligge i en sykehus seng å ha smerter over lang tid også skal heller ikke feil hjelp gis heller.
Var nok jeg som skrev på en vanskelig måte [emoji28] [emoji28]Jeg mener ikke det er like ille. Det er bedre å glemme å gi noen smertestillende enn å kanskje drepe noen ved å gi feil medisin. Når man tar ut medisin lukker man vel ikke øya. Så jeg syns det ikke kan sammenliknes. Jeg kunne ikke dødd av å ikke få smertestillende. Men dette fosteret kunne dødd, og det kan være skada for livet. Syns hele greia høres for utrolig til å være sant, men stor sjanse for at det dessverre ikke er det. Kanskje skulle hun i naborommet fått abortpillen og to piller ble forveksla. Men for en forferdelig feil!
Aner ikke. Dette er kusinen min. Hun hadde fått feil medisin. Har ikke snakket med henne selv, men snakket med tante i tlf. Slik jeg forsto det kan de ikke fastslå om dette har tatt skade på fosteret eller ei. De skal ta UL og en del undersøkelser i uke 20 sa de. De skulle også skjekke hjernen på barnet. Om det er dårlige nyheter må hun ta valget om å bære fram eller ei.
Hun er langt nede og orker ikke forholde seg til det. Så derfor jeg ikke har snakket med henne. Hun vet ikke at vi vet. Men tante trengte å prate.
ei jeg kjenner er gravid i uke 16. Ble skikkelig dårlig og skulle på sykehuset. Skulle få noe medisin.. de gav henne F E I L medisin... nemlig en abortpille... det hele endte "bra" hun er fortsatt gravid, men det er stor mulighet for at barnet har tatt stor skade av det. I uke 20 skal hun ta nye undersøkelser av babyen. Det kan både være hjerneskadet eller ødelagt, og da får hun valget om å fjerne det.
Fy faen det er utilgivelig!! At et sykehus klarer å gjøre en så grov feil
Hvordan gikk det med vennen din my heart? Klarte liksom ikke å få denne rystende saken ut av hodet![]()
Så braHei!
Har ikke snakket med de, men moren hennes sier at det går bra. Hun er ofte til kontroll, og babyen kommer i februar.
Ja det håper jeg også.. er spent på om alt er bra med lille når den kommer ut..Så brafår håpe at alt går bra med den lille og familien